کد خبر: 1195218
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
شمار حامیان فلسطین که به دست پلیس انگلیس بازداشت شدند به بیش از صد نفر رسیده است.

جوان آنلاین: گزارش‌های رسمی منتشر شده در رسانه‌های انگلیس نشان می‌دهد در در تظاهرات سه هفته اخیر لندن در حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بیش از یکصد نفر بازداشت شده اند.

به گزارش صدا و سیما، پلیس انگلیس درباره علت این بازداشت‌ها گفته برخی به علت برهم زدن نظم عمومی و شماری نیز به اتهام فعالیت‌های مرتبط با اقدامات ترورریستی بازداشت شده اند.

دولت انگلیس از سال ۲۰۰۱ شاخه نظامی و از نوامبر ۲۰۲۱ کل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده است و هر گونه حمایت از این جنبش حمایت از تروریسم محسوب می‌شود و حتی حمل پرچم حماس هم در انگلیس جرم محسوب می‌شود و افرادی که مبادرت به حمل پرچم حماس کنند یا در حمایت از حماس شعاری سردهند یا در دست داشته باشند به جرم حمایت از تروریست به دست پلیس و نیرو‌های امنیتی انگلیس دستگیر می‌شوند.

به نوشته گاردین مارک رولی (Mark Rowley)، رئیس پلیس انگلیس می‌گوید: شماری از افراد به علت برهم زدن نظم عمومی بازداشت شدند.

گاردین افزود: رئیس پلیس انگلیس پس از افزایش فعالیت گروه‌های مورد حمایت ایران در انگلیس گفته بود، نیروی پلیس بر این فعالیت‌ها متمرکز شده است.

همزمان با افزایش احساسات ضد صیهونیستی در انگلیس در پی نسل کشی فلسطینیان در غزه و برگزاری بزرگترین تظاهرات ضد صهیونیستی تاریخ این کشور در هفته‌های اخیر در حمایت از فلسطینیان و ضد اقدامات رژیم صیهونیستی حامیان این رژیم تلاش می‌کنند آن را به ایران نسبت دهند.

همزمان ضد انقلاب اعم از منافقین و سلطنت طلبان با برافراشتن پرچم اسراییل و حمایت از رژیم صیهونیستی تلاش می‌کنند همگام با صهیونیست‌ها نمایندگان مجلس و دیگر مقامات این کشور را به بیان اظهارات و اقدامات علیه ایران وادارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار