کد خبر: 1194772
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دستاوردهای مدیریت شهری پایتخت از سفر به کشور چین گفت: یکی از دستاوردهای مهم این سفر انتقال تکنولوژی ساخت سیستم متحرک قطار (بوژی) از پکن به کشورمان است.

جوان آنلاین: نرگس معدنی پور روز یکشنبه با تأکید اینکه شهردار تهران برای عقد قرارداد خرید ۷۹۱ واگن مترو از چین به این کشور سفر کرد، افزود: این اقدام نشان‌دهنده عزم مدیریت شهری در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است که دستاورد مهمی هم برای تهران و هم برای جمهوری اسلامی به‌ شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: این سفر علاوه بر انعقاد قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن، ۲ دستاورد مهم دیگر نیز داشته که یکی از آنها انتقال تکنولوژی ساخت سیستم متحرک قطار (بوژی) از پکن به شرکت واگن‌سازی تهران است.

معدنی پور با بیان اینکه در مدت ۱۰ سال که ایده اجلاس «کمربند و جاده» در چین شکل گرفت ایران به این اجلاس دعوت نشده بود، گفت: اولین بار بود که ایران به اجلاس دعوت می‌شود و شهردار تهران به نمایندگی از کشورمان و به دعوت شهردار پکن در اجلاس حضور یافت.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تفاهم‌نامه خواهر خواندگی بین تهران و پکن در سال ۱۳۹۲ یادآور شد: حضور شهردار تهران در این رویداد مهم یکی از اتفاقات و دستاوردهای ارزشمند سفر تیم مدیریت شهری به چین محسوب می‌شود.

معدنی‌پور در خصوص همکاری دولت با شهرداری تهران در تأمین واگن‌ها نیز افزود: در دوره ششم مدیریت شهری به واسطه حضور شهردار پایتخت در هیات دولت، تعامل و ارتباط خوبی ایجاد شده هر چند ممکن است دولت تمام تعهدات خود را عملیاتی نکرده باشد اما تلاش بر این است که حمایت لازم را از مدیریت شهری داشته باشد.

وی تاکید کرد: معتقدم در دوره سیزدهم بیش از هر دوره دیگری، دولت حامی شهرداری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار