کد خبر: 1194291
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
وزیر کشور گفت: شرکت واگن‌سازی پارس اراک یکی از صنایع با ظرفیت و صاحب‌نام کشور است و سیاست دولت نیز حمایت همه‌جانبه از این واحد تولیدی و سایر صنایع داخلی تاثیرگذار است.

جوان آنلاین: «احمد وحیدی» روز پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی در آیین تحویل ۸۰ دستگاه انواع واگن شرکت واگن‌سازی پارس اراک در جمع خبرنگاران افزود: واگن‌سازی پارس این ظرفیت را دارد که می‌تواند صنایع دیگر را به راه اندازد.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور در این خصوص توضیح داد: این واحد تولیدی می‌تواند آینده خیلی قوی‌تری داشته باشد، به خصوص امروز که قطار‌های سریع السیر مطرح است، این تکنولوژی باید به داخل منتقل شود.

وزیر کشور ادامه داد: واگن پارس، یک صنعتی قدیمی، مجرب و توانمند است که می‌تواند اضافه بر تولید کنونی و جبران بسیاری از نیاز‌های کشور، زمینه‌ساز انتقال تکنولوژی قطار‌های پیشرفته‌تری باشد که کشور احتیاج دارد.

وحیدی اظهار کرد: خط سریع السیری که بین تهران - اصفهان و تهران - مشهد وجود دارد، مسایل آینده قطار کشور است و مترو هم با سرعت در حال افزایش است.

وی، عنوان کرد: این شرکت، لوکوموتیو نیز تولید می‌کند که باید از این ظرفیت استفاده و بهره‌گیری شود.

وزیر کشور، با یادآوری ورود لوکوموتیو از خارج، افزود: سیاست دولت حمایت از تولید داخل است و این قرارداد‌ها مربوط به سابق است که در گذشته با فاینانس خارجی برای واردات واگن مترو بسته شده بود و در حال پیگیری است و باید بررسی شود که چه مقدار از این قرارداد قابل انتقال به داخل است.

وحیدی تصریح کرد: باید بررسی شود که چه مقدار قابل تولید در داخل است تا در برنامه‌های آینده مترو تدوین و دنبال شود.

وی اظهار کرد: واگن‌پارس کارخانه مهی است و نباید بدون سفارش بماند و ظرفیتش از بین برود.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی، بازدید از صنایع، حضور در برخی جلسات، بازدید‌های میدانی و سخنرانی در یادواره ۲ هزار و ۸۰۰ شهید شهرستان اراک بخشی از برنامه‌های وزیر کشور در جریان این سفر یک روزه به این استان در اراک است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار