کد خبر: 1194008
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
رئیس جمهور ترکیه امروز در پیامی به مناسبت روز سازمان ملل متحد اعلام کرد: شورای امنیت دلیل اصلی بی‌اعتبار شدن این سازمان است.

جوان آنلاین: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در پیامی به مناسبت روز سازمان ملل متحد اعلام کرد: جامعه جهانی متاسفانه واکنش مناسبی نسبت به حملات بی حد و مرز (رژیم) اسرائیل علیه غیرنظامیان نشان نداده است.

به گزارش مهر، وی اضافه کرد: شاهد این هستیم که شورای امنیت سازمان ملل به جای متوقف کردن خونریزی، برقراری آتش بس و جلوگیری از تلفات غیرنظامی؛ با رویکردی یکجانبه در حال تعمیق بیشتر بحران است.

رجب طیب اردوغان در این خصوص ادامه داد: سازمانی که تنها نظاره گر مجازات دسته جمعی مردم غزه است، نمی‌تواند امیدی برای بشریت باشد یا صلح و ثبات جهانی را فراهم سازد.

اردوغان خاطرنشان کرد: نهاد‌های وابسته به سازمان ملل توسط شورای امنیت غیرکاربردی شده‌اند. یکی از نهاد‌های سازمان ملل بزرگ‌ترین ضرر را به این سازمان وارد می‌کند.

این مقام ترکیه در بخش دیگری از پیام خود با اشاره به اینکه ترکیه در میان ۲۰ کشور اول جهان از لحاظ کمک به بودجه سازمان ملل متحد است، افزود: نجات شورای امنیت سازمان ملل از تسلط چند کشور محدود و تبدیل آن به نهادی دموکراتیک‌تر و موثرتر خواسته مشترک و به حق جامعه جهانی به شمار می‌آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار