کد خبر: 1193398
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
نخست وزیر لبنان اعلام کرد: من احساس ترس و نگرانی مردم لبنان بر اثر آنچه رخ داده و فراخوان برخی از کشور‌ها برای ترک خاک لبنان توسط اتباعشان را درک می‌کنم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان از ارتباطات دیپلماتیکی که در سطح عربی و بین المللی انجام می‌شود و نیز دیدار‌های مستمر داخلی، در مسیر توقف تجاورات رژیم صهیونیستی علیه لبنان به ویژه جنوب این کشور و نیز جلوگیری از گسترش دایره جنگ غزه به لبنان در جریان است، خبر داد.

وی گفت: من احساس ترس و نگرانی مردم لبنان بر اثر آنچه رخ داده و فراخوان برخی از کشور‌ها برای ترک خاک لبنان توسط اتباعشان را می‌فهمم، اما از هیچ تلاشی برای حمایت از لبنان دریغ نخواهم کرد.

میقاتی افزود: نشست‌ها و آمادگی‌هایی که به منظور ایجاد طرح اضطراری در مقابله با حوادث اخیر انجام شده، یک اقدام پیشگیرانه اساسی برای احتیاط است؛ چراکه ما در رویارویی با دشمنی هستیم که تاریخ خونبار آن را می‌شناسیم، اما در عین حال مطمئنیم که دوستان لبنان برای بازگشت وضعیت به حالت طبیعی و بدتر نشدن آن، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

نخست وزیر لبنان ادامه داد: تدابیر اتخاذ شده در فرودگاه از سوی شرکت هواپیمایی خاورمیانه نیز برای پیشگیری و هشدار است و هیچ گونه اطلاعاتی درخصوص وقوع امری مهم در این باره دریافت نکرده ایم.

وی بیان کرد: در زمان بحران‌ها، شایعات و اخبار دروغین بیشتر می‌شود و بخشی از آن در چارچوب جنگ روانی علیه لبنانی هاست، اما من اطمینان دارم که مردم ما این بحران را مانند موارد سابق پشت سر خواهند گذاشت.

میقاتی گفت: در ابتدا ترجیح دادیم کار‌ها را به صورت خاموش و به دور از رسانه‌ها پیش ببریم، اما برخی از رسانه‌ها از این موضوع استفاده کرده و کارزاری غیرموجه علیه دولت و با هدف ایجاد هراس در میان مردم آغاز کردند. از مردم می‌خواهیم اطمینان داشته باشند که ما به تلاش خود برای دور ساختن هر آسیبی از لبنان ادامه می‌دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار