کد خبر: 1192148
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
دولت‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا به توافقی برای کاهش تحریم‌های نفتی اعمال‌شده علیه صنعت نفت کاراکاس دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دولت‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا به توافقی برای کاهش تحریم‌های نفتی اعمال‌شده علیه صنعت نفت کاراکاس دست پیدا کرده‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از دو مقام مطلع از مذاکرات انجام‌شده میان دو کشور مدعی شده ونزوئلا در ازای تخفیف در تحریم‌ها با برگزاری آنچه «انتخابات آزاد ریاست‌جمهوری» در سال آینده خوانده شده موافقت کرده است.

منابع مورد استناد واشنگتن‌پست اعلام کرده‌اند توافق کاهش تحریم‌ها قرار است بعد از امضای توافقنامه‌ای میان دولت مادورو و مخالفان غربگرای او اعلام شود. قرار است این اقدام در جریان نشستی روز سه‌شنبه با حضور مقام‌های آمریکایی در باربادوس انجام شود.

مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۸ حضورش در سمت ریاست‌جمهوری برای یک دوره دیگر را تثبیت کرد. مخالفان دولت مادورو مدعی شده بودند پیروزی او در انتخابات با تقلب صورت گرفته است.

دولت آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ تلاش‌های همه‌جانبه‌ای برای راه‌اندازی کودتا در ونزوئلا به راه انداخت، اما این تلاش‌ها به شکست منجر شد.

یک مقام ارشد دولت جو بایدن به واشنگتن‌پست گفت که توافق میان واشنگتن و کاراکاس آزادسازی دارایی‌های توقیف‌شده در ایالات متحده را شامل نخواهد شد.

سفارت نروژ در مکزیک طی پیامی در شبکه ایکس (توییتر سابق) نشستی که قرار است در باربادوس برگزار شود را تأیید کرد. دولت نروژ که یکی از طرف‌های تسهیل‌کننده گفتگو‌ها بوده گفت که دولت ونزوئلا و ائتلاف سران مخالف دولت «با هدف رسیدن به یک توافق سیاسی» پای میز مذاکره خواهند آمد.

دی ماه سال گذشته مخالفان دولت قانونی ونزوئلا دولت موقت خودخوانده خود را منحل کرده و به رهبری خوان گوایدو مهره محبوب آمریکایی‌ها پایان دادند.

قانونگذاران ونزوئلایی با ۷۲ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع پایان ریاست‌جمهوری خودخوانده گوایدو از تاریخ چهارم ژانویه را مورد تصویب قرار دادند.

گوایدو ۳۹ ساله در سال ۲۰۱۹ ریاست مجمع ملی ونزوئلا را در دست گرفت. او در همان سال بعد از شروع مجدد ریاست‌جمهوری نیکلاس مادورو، خود را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد. آمریکا از وی حمایت و اعلام کرد او را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار