کد خبر: 1191718
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
وزیر خارجه آمریکا که در پی حمله حماس سفر منطقه‌ای به غرب آسیا را آغاز کرده گفته که دیدار با ولیعهد عربستان بسیار سازنده بوده است.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز (یکشنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاری در «ریاض» پایتخت عربستان سعودی، گفت که دیدار وی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، «بسیار سازنده» بوده است.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، طبق گفته وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا بلینکن کمتر از یک ساعت با ولیعهد عربستان سعودی در اقامتگاهی در یک مزرعه خصوصی دیدار کرد.

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در حال سفر به مناطق مختلفی در غرب آسیا است و اولین توقف وی در اراضی اشغالی و گفت‌وگو با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به منظور دلداری وی پس از حمله حماس و تأکید بر حمایت تزلزل‌ناپذیر واشنگتن از رژیم موقت در مقابل حماس بود.

بلینکن پس از عزیمت از تل‌آویو در روز پنجشنبه هفته گذشته، به اردن و قطر سفر کرد و در حال حاضر در عربستان سعودی به سر می‌برد و قرار است پس از آن به امارات عربی متحده و مصر سفر کند و هدف از این سفرها را تقویت دفاع کشور و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در اراضی اشغالی به کشورهای دیگر، توصیف کرده است.

بلینکن قبل از سوار شدن به هواپیما برای عزیمت به سوی فلسطین اشغالی گفته بود: «من با یک پیام بسیار ساده و روشن می‌رودم....این‌که ایالات متحده پشتیبان اسرائیل است».

وی همچنین در آغاز دیدار با نتانیاهو به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات اخیر دلداری داد: «ما این‌جاییم و جایی نمی‌رویم».

بلینکن در شرایطی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده که آمار و اخبار نشانگر اوج جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین است.

«خلیل الدقران»، رئیس اتحادیه پرستاران و سرپرست بیمارستان «شهدای الاقصی» در نوار غزه، امروز یکشنبه، ۱۵ اکتبر نسبت به فروپاشی بخش‌های بهداشتی و درمانی در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه هشدار داد.

وزارت بهداشت نوار غزه، صبح امروز، از افزایش شمار شهدای فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد: شمار شهدای فلسطینی به ۲۳۲۹ و تعداد مجروحان آن هم به ۹۰۲۴ نفرا افزایش یافته است که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار