کد خبر: 1191631
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
معاون نخست‌وزیر روسیه گفت، آذربایجان آماده است تا در اجرای پروژه ایجاد یک قطب گازی در ترکیه مشارکت کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، الکساندر نوآک، معاون نخست‌وزیر روسیه در مصاحبه‌ای با آناتولی گفت، آذربایجان آماده است تا در اجرای پروژه ایجاد یک قطب گازی در ترکیه مشارکت کند.

وی افزود: «در این پروژه منافع زیادی هم برای روسیه و هم برای ترکیه وجود دارد. کشور‌های دیگری هم هستند که به آن علاقه دارند. برای مثال، آذربایجان آماده است که در این پروژه مشارکت داشته باشد.»

موضوع ایجاد قطب گازی در ترکیه در اکتبر پارسال مطرح شد. دو هفته پس از حمله تروریستی به خط لوله نورد استریم، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ایده انتقال بخش اعظم گاز ترانزیتی روسیه به منطقه دریای سیاه را مطرح کرد.

به گفته وی، امکان ایجاد یک هاب گاز در ترکیه وجود دارد که به بستری برای عرضه به سایر کشورها، در درجه اول به اروپا و همچنین محلی برای تعیین قیمت گاز تبدیل شود.

پوتین در ماه سپتامبر در ملاقات با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سوچی گفت، مسکو انتظار دارد مذاکرات در مورد ایجاد یک قطب گازی به زودی تکمیل شود.

این هفته، آلپارسلان بایراکتار، رئیس وزارت انرژی ترکیه، در حاشیه هفته انرژی روسیه با نواک و الکسی میلر، رئیس گازپروم، درباره این پروژه گفتگو کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار