کد خبر: 1191153
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر روز پنجشنبه در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات غزه گفتگو کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ریشی سوناک در تماس با السیسی، از دست رفتن جان مصری‌ها را در جریان حوادث اخیر تسلیت گفت. وی که از آغاز مناقشه اخیر با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده است، با بیان این ادعا که درگیری‌های جاری نباید گسترش یابد، نقش تاریخی مصر در منطقه، از جمله برای کاهش تنش‌ها را مورد اشاره قرار داد.

نخست وزیر انگلیس همچنین با اشاره به وضعیت امنیتی چالش برانگیز در گذرگاه مرزی رفح (مرز مصر با غزه) آمادگی لندن را برای کمک به مدیریت اوضاع و باز نگه داشتن این مسیر به دلایل انسانی و کنسولی اعلام کرد.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی پس از شکست مفتضحانه در برابر عملیات غافلگیرانه نیرو‌های مقاومت فلسطین، با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را مسدود کرده تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

نیرو‌های مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیرو‌های مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدر‌های حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

دولت انگلیس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیرو‌های مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده است. در همین پیوند جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس دیروز راهی فلسطین اشغالی شد تا در دیدار با مقام‌های صهیونیستی، مواضع لندن را تشریح و از آنچه حق تل‌آویو برای دفاع از خود نامید حمایت کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار