کد خبر: 1190648
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
امام جمعه مسجد مکی زاهدان در واکنش به عملیات نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین خواهان توقف «طوفان‌الاقصی» شده است. موضعی که پیشتر سران اروپایی در واکنش به این علمیات از خود نشان داده بودند. بازی عبدالحمید در زمین صهیونیست‌ها ادامه دارد

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، عبدالحمید اسماعیل‌زهی روز گذشته در واکنش به علمیات طوفان‌الاقصی خواستار پایان درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها شده است.

در پیام توئیتری امام جمعه مسجد مکی آمده است: جامعۀ جهانی به وظیفۀ خود برای توقف فوری این درگیری و پایان دادن به منازعۀ طولانی‌ طرفین و حل‌وفصل عادلانه این قضیه که تضمین‌کنندۀ حقوق مسلّم و امنیت پایدار باشد، عمل کند.
 

موضع‌گیری عبدالحمید در واکنش به عملیات طوفان‌الاقصی


واکنش امام جماعت مسجد مکی به عملیات «طوفان الاقصی» مشابه واکنش هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی مانند جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا، آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان و مارک روته، نخست وزیر هلند است که خواهان توقف فوری عملیاتی شده‌اند که فلسطینی‌ها در آن دست برتر دارند و شکست فضاحت‌باری بر اسرائیلی‌ها تحمیل کرده‌اند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا عملیات طوفان الاقصی را محکوم کرده و خواهان توقف فوری آن شده است.

مارک روته، نخست وزیر هلند حمله حماس به اسرائیل را بی‌سابقه خوانده و خواستار متوقف شدن این عملیات شده است.

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان هم در این باره گفته: عملیات نظامی حماس باید فورا متوقف شوند.

عبدالحمید البته چندی پیش به صورت رسمی از همراهی نظری خود با صهیونیست‌ها رونمایی کرده بود؛ آنجا که همراه و همزمان با «گیلا گاملی‌ال»، وزیر اطلاعات دولت بنیامین نتانیاهو به نرگس محمدی برای دریافت جایزه صلح نوبل تبریک گفته بود.
 

تبریک عبدالحمید به نرگس محمدی

 

تبریک وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی به نرگس محمدی


او پیشتر هم در موضعی که با واکنش علمای اهل سنت هم همراه شده بود و البته مخالف صریح آیات قرآن کریم بود خواهان برقراری صلح میان فلسطین و رژیم کودک‌کش صهیونیستی شده بود.

عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه مسجد مکی در هفتم بهمن‌ماه سال گذشته در کلماتی که بوی وکالت داشتن از مردم هم می‌دهد، می‌گوید: «مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقدند حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند.»

امام جمعه مسجد مکی در زمان سفر سال گذشته بایدن به سرزمین‌های اشغالی تعبیر کشور مستقل برای اسرائیل را مطرح کرده و تصریح می‌کند: «خوب بود آقای بایدن همان‌طور که در سفرش به تل‌آویو در مورد «کشور مستقل فلسطین» صحبت کرد، اسرائیلی‌ها را نیز متقاعد می‌کرد تا از سرزمین‌های اشغالی عقب‌نشینی کنند و سرزمین‌های فلسطین را به فلسطینی‌ها واگذار کنند تا کشور مستقل فلسطین تشکیل شود و دو کشورِ مستقل با هم کار کنند

او در ادامه چشمان خود را بر جنایات 75 ساله صهیونیست‌ها می‌بندد و پیشنهاد مذاکره بین اسرائیل و فلسطین را بیان کرده و می‌گوید: اسرائیل و فلسطینی‌ها باید با هم مذاکره کنند و به منطق و گفتمان و عدالت برگردند و موضوع برای همیشه حل شود.

این مواضع البته با واکنش علمای اهل سنت جهان اسلام هم همراه شده بود؛ شیخ محمد الموعد، سخنگوی شورای علمای فلسطین در لبنان، ضمن دعوت عبدالحمید اسماعیل‌زهی به مناظره زنده در مقابل رسانه‌های عربی و فارسی، اظهار داشت: «شخصی که بگوید باید با اسرائیل صلح شود، یا نادان است یا جاسوس همان اسرائیل غاصب که از او دفاع می‌کند.»

عبدالحمید اما کار را فراتر از این هم برده است و برای اسرائیلی‌ها خوبی برشمرده و در نماز جمعه 27 مرداد گفته: «ما از بدی‌ها و ظلم آمریکا و اروپا و اسرائیل متنفر باشیم، اما چرا خوبی‌های آنها را نگیریم؟! چیز تعجب‌برانگیز در اعتراضات اخیر اسرائیلی‌ها علیه حکومت این بود که در این اعتراضات هیچ‌کسی از مردم کشته نشد. نیروهای اسرائیلی فلسطینی‌ها را می‌کُشند اما ملت خودشان را نمی‌زنند، ملت با غیرملت فرق می‌کند.»

بررسی روند سخنان و تحریک احساسات و اقدامات عبدالحمید درباره رژیم غاصب صهیونیستی نشان می‌دهد اگر او روزگاری به صورت پنهانی سیاست‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران را در شرق کشور پیگیری می‌کرده است اما امروز به صورت علنی در زمین دشمن اصلی مسلمانان عالم یعنی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی بازی می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار