کد خبر: 1190351
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:
کشکولی با اشاره به اینکه جامعه عشایر لرستان هزارو 24 شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: جامعه عشایری به ازای هر ۲۰ خانوار یک خانواده شهید تقدیم کرده‌اند.

به گزارش جوان از لرستان، مرتضی کشکولی، ظهر امروز در اجلاسیه وفاداران ایل، گرامیداشت یک هزار شهید والامقام جامعه بزرگ عشایری لرستان، با تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت و شکست رژیم اشغالگر که مبتنی بر سلاح‌های پیشرفته و تهی از اعمال انسانی است، گفت: آن روزی که امام خمینی(ره) با دست خالی آخرین سلسله شاهنشاهی وابسته به آمریکا در منطقه را که حامی و پشتیبان رژیم اشغالگر قدس بود با بیداری و حضور مردم در کف خیابان و با اتکا بر خدا منقرض کرد یکی از سران اسرائیل گفت انقلاب اسلامی یک زلزله هشت ریشتری در منطقه است که امروز این زلزله را در منطقه با چشم سر می‌بینم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در کوران مبارزات و جانفشانی پیروزی خون بر شمشیر را مطرح کرد، افزود: دشمنان نمی‌دانستند مردم با فرهنگ اسلامی و شیعه با فرهنگ عاشورایی برخیزند هیچ سلاحی نمی‌تواند بر آن‌ها پیروز شود و شهیدان بر همین الگو برخواستند و هرجا که جریان از نظر سلاح و پول و ... به نفع دشمن بود موازنه را با خون خود تغییر دادند و این تغییر موازنه در گفتار امام بروز و ظهور کرد که در فتح خرمشهر فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی اظهار کرد: دیروز بعد از چهار دهه و بعد از جنگ تحمیلی بزرگترین پیروزی در خاتمه دادن به داعش در منطقه به ظهور رسید و با اعتماد به خدا و قدرت مردم پیروزی بر بزرگترین قدرت ایجاد می‌شود.

کشکولی بیان کرد: اگر فقط همین دستاوردها مورد نظر باشد جا دارد هر روز کنگره شهدا داشته باشیم تا یادمان نرود با شهداست که قدرت گرفتیم و با تمسک به فرهنگ شهادت و ایثار است که می‌توانیم قدس را آزاد کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: این فرهنگ می‌تواند نقطه عطفی به بازیابی سبک زندگی انقلابی و جهاد باشد و با همین تکلیف نظام اسلامی و بلکه بشریت را از شر نظام سلطه یکسره کنیم و پرچم اسلام را به اهتزاز درآوریم.

وی با اشاره به اینکه هزار و 24  شهید عشایری در استان داریم، گفت: با توجه به ۲۲ هزار خانواده عشایری با جمعیت بالای 80 هزار نفر به ازای هر ۲۰ خانوار یک خانواده شهید تقدیم کردند و این یعنی انقلاب اسلامی پیام قرآنی به قلب مردم به ویژه روستاییان تعمیم داده شده و زمینه برای ظهور امام زمان(عج) مهیاست.

برچسب ها: انقلاب ، عشایر ، لرستان
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار