کد خبر: 1189383
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
همزمان با تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی، وزارت خارجه اردن یک یادداشت اعتراض رسمی را به سفارت رژیم صهیونیستی در امان تسلیم کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه اردن با ارائه یادداشت رسمی به سفارت رژیم صهیونیستی در امان، اعتراض خود به استمرار ورود غیرقانونی صهیونیست‌ها و اعضای کنست (پارلمان) این رژیم به مسجدالأقصی را اعلام کرد.

وزارت خارجه اردن در یادداشت اعتراضی خود همچنین به اعمال محدودیت برای ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالأقصی از یک سو و اعطای اجازه به صهیونیست‌های افراطی برای تعرض و هتک حرمت مقابر اسلامی در اطراف مسجدالأقصی و نیز تعرض روزافزون علیه مسیحیان ساکن قدس اشغالی اعتراض کرد.

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، «سفیان القضاة» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن گفت که در این یادداشت اعتراضی بر ضرورت پایبندی رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم اشغالگر به تعهدات خود بر اساس قانون بین‌المللی به خصوص قوانین حقوق بشر مربوط به شهر قدس اشغالی و اماکن مقدس آن به ویژه مسجدالأقصی و نیز خودداری از هر گونه اقداماتی برای هتک حرمت اماکن مقدس و جلوگیری از تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی قدس و اماکن مقدس آن تأکید شده است.

القضاة افزود که در این یادداشت اعتراضی آمده است که مسجدالأقصی به طور کامل متعلق به مسلمانان است و اداره اوقاف اسلامی وابسته به وزارت اوقاف و امور اماکن مقدس اسلامی اردن، تنها نهاد قانونی مکلف برای اداره امور مسجدالأقصی است.

اردن همچنین از کابینه رژیم صهیونیستی خواست تا به تمامی اقدامات خود برای مداخله غیرقانونی در امور مسجدالأقصی پایان داده و به وضعیت تاریخی و قانونی قدس و اماکن مقدس احترام بگذارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار