کد خبر: 1189027
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد این کشور برای کمک به تسهیل صادرات غلات اوکراین، ناوگان خود را به دریای سیاه نمی‌فرستد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که این کشور ناوگان خود را برای کمک به صادرات غلات اوکراین به دریای سیاه اعزام نمی‌کند.

وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با روزنامه «گاردین» تاکید کرد که انتظار ندارد نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در دریای سیاه وارد هر گونه فعالیت گشت زنی برای ارسال غلات اوکراین شود.

این در حالی است که شاپس پیش از این در مصاحبه‌ای با روزنامه «ساندی تلگراف» اعلام کرده بود که ناوگان نیروی دریایی انگلیس می‌تواند به دفاع از کشتی‌های تجاری حامل غلات اوکراینی در دریای سیاه کمک کند.

توافق صادرات امن غلات از دریای سیاه بین روسیه و اوکراین که پارسال با وساطت ترکیه و سازمان ملل امضا شد، ۱۸ ژوئیه امسال پایان یافت و دولت روسیه اعلام کرد تمایلی به تمدید اجرای این توافق ندارد. ولادیمیر پوتین تأکید کرد با وجود تلاش‌های سازمان ملل، غربی‌ها شرایط توافق و مفاد مربوط به مسکو را اجرا نکردند. رئیس‌جمهور و مقامات ارشد روسیه بار‌ها اعلام کردند که بیشتر غلات اوکراین به غرب صادر می‌شود و هدف اصلی این توافق، یعنی کمک به کشور‌های نیازمند، از جمله کشور‌های آفریقایی، هرگز محقق نشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار