کد خبر: 1188901
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
یک قانونگذار ارشد جمهوریخواه از ارائه طرحی برای برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سمتش خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «مت گائتز» قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی از طرح خود برای برکناری «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خبر داد.

گائتز در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: در هفته جاری طرحی را به مجلس نمایندگان در زمینه برکناری مک کارتی از سمتش به عنوان رئیس این مجلس و رهبری حزب جمهوریخواه در کنگره ارائه خواهد کرد.

وی افزود: «من فکر می‌کنم باید این چسب زخم را باز کنیم. من فکر می‌کنم ما نیاز به اقدام در این زمینه و نیاز به یک رهبری جدید داریم تا بتوان به آن اعتماد کرد.»

روزنامه یو اس ای تودی با اعلام این موضوع نوشت: این اقدام نشان دهنده تشدید خصومت جمهوریخواهان مجلس نمایندگان نسبت به کوین مک کارتی است. تعهد گائتز به عنوان رئیس مجلس به دموکرات‌ها برای تصویب قانون کوتاه‌مدت اخیر در مجلس نمایندگان برای باز نگه داشتن دولت و جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال از عوامل خشم جمهوریخواهان نسبت به مک کارتی است.
گائتز پیش از این بارها تهدید کرده بود که در صورت تصویب قانون موقت برای جلوگیری از تعطیلی دولت درخواست برکناری وی از ریاست مجلس نمایندگان را مطرح خواهد کرد. وی خواستار تصویب قانونی بلند مدت در زمینه تامین بودجه دولت فدرال آمریکا بود حتی به قیمت تعطیلی دولت فدرال آمریکا شده بود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه قانون موقتی را تصویب کرد که تامین بودجه سازمان‌های دولتی آمریکا برای 45 روز را تمدید می‌کند.

با تصویب این قانون توسط مجلس نمایندگان آمریکا و تایید آن در سنا، خطر تعطیلی دولت آمریکا تا 45 روز آینده برطرف شده است. این قانون پس از تصویب شدن در مجلس نمایندگان، به مجلس سنا ارسال شده تا در آنجا نیز تصویب شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار