کد خبر: 1188727
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که برای ارتش این کشور نظامیان انگلیسی مشغول به آموزش نظامی در خاک اوکراین، «اهداف نظامی مشروع» هستند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مقام ارشد روسیه که سابقه ریاست جمهوری این کشور را هم دارد، به انگلیس درباره اعزام نیروهای نظامی به اوکراین برای آموزش هشدار داد.

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه به انتشار خبرها درباره اظهارات وزیر دفاع انگلیس برای اعزام نیروهای نظامی این کشور به اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش «رویترز»، این مقام ارشد روس هشدار داد نظامیان انگلیسی که در خاک اوکراین در حال آموزش نظامی هستند، «اهداف مشروع» برای نظامیان روسیه هستند.

وی در پُستی در تلگرام در واکنش به اظهارات «گرانت شاپس» وزیر دفاع جدید انگلیس درباره اعزام نیروهای نظامی به اوکراین برای آموزش نظامیان این کشور نوشت: «(این) مربیان آنها را به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح ما تبدیل خواهد کرد. به خوبی درک می‌کنند که آنها بی رحمانه نابود خواهند شد البته نه به عنوان مزدور، بلکه به عنوان متخصصان انگلیسی ناتو».

در خبرها آمده بود که «گرانت شاپس» وزیر دفاع جدید انگلیس اعلام کرد، برای آموزش نظامیان اوکراین در میدان نبرد، تعدادی از خدمه نیروی زمینی انگلیس را به اوکراین اعزام می‌کند.

شاپس در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» توضیح داد که استقرار نیروی نظامی انگلیس در اوکراین هم‌اکنون تحت بحث و گفت‌و‌گو با سران ارتش لندن قرار دارد تا برنامه آموزش نظامیان اوکراینی از خارج، به داخل این کشور و در میدان جنگ با روسیه منتقل شود.

وزیر دفاع انگلیس همچنین از کارخانه‌ها و شرکت‌های تسلیحاتی این کشور خواست که تأسیساتی را در خاک اوکراین برای تولید تجهیزات نظامی احداث کنند.

دیمیتری مدودف نایب رئیس شورای امنیت روسیه به اظهارنظرهای اخیر برخی از مقام‌های آلمانی درباره ارسال موشک‌های «تاروس» به اوکراین هم واکنش نشان داد.

مقام ارشد روسیه در پیام تلگرامی تصریح کرد: «آنها می‌گویند این اقدام مطابق با قوانین بین‌المللی است. خوب در این صورت، حملات به کارخانه‌های آلمانی تولیدکننده این موشک‌ها هم اقدامی مطابق با قوانین بین‌المللی خواهد بود. این ترسوها دارند به طور فعالانه ما را به سمت جنگ جهانی سوم هل می‌دهند».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار