کد خبر: 1188717
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
رئیس‌جمهور مکزیک از کمک‌های ایالات متحده آمریکا به اوکراین و تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه ونزوئلا، کوبا و سایر کشورهای دیگر انتقاد کرد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهور مکزیک ضمن انتقادات گسترده از سیاست خارجی ایالات متحده، بر این موضوع تاکید کرد که تحریم‌های اقتصادی واشنگتن مردم را مجبور به مهاجرت از کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه کرده است. 

اوبرادور در صحبت‌هایش عنوان کرد که ایالات متحده آمریکا باید بخشی از کمک‌هایی که صرف جنگ در اوکراین می‌کند را صرف توسعه اقتصادی در آمریکای لاتین کند. 

وی با انتقاد از عملکرد و سیاست‌های آمریکا اظهار کرد: ایالات متحده هیچ کاری انجام نمی‌دهد. آنچه که آنها برای جنگ در اوکراین هزینه می‌کنند، بسیار بیشتر از آن چیزی است که برای کمک به فقر در آمریکای لاتین و کارائیب اختصاص می‌دهند.  

این اظهارات تند رئیس‌جمهور مکزیک در حالی مطرح شد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، «جینا ریماندو» وزیر بازرگانی و «کاترین تای» نماینده تجاری آمریکا با همتایان مکزیکی‌ خود در وزارت خارجه ایالات متحده دیدار کردند.

بخش عمده‌ای از این مذاکرات بر روی مسائل مربوط به بازرگانی متمرکز بود. هفته آینده هم قرار است بلینکن به همراه «مریک گارلند» دادستان کل ایالت متحده آمریکا و «آلخاندور مایورکاس» وزیر امنیت داخلی این کشور به مکزیک سفر و در مورد مسائل مربوط به امنیت مرز و مهاجرت با مقامات مکزیکی گفت‌وگو کنند. 

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، سوءمدیریت اقتصادی به همراه سرکوب سیاسی تا حد زیادی عامل اصلی موج گسترده مهاجرت مهاجران از ونزوئلا و کوبا محسوب می‌شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار