کد خبر: 1188708
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
با افزایش تلفات حمله انتحاری روز جمعه به یک مسجد استان بلوچستان پاکستان، وزیر کشور پاکستان سازمان اطلاعاتی هند را به دست داشتن در این اقدام تروریستی متهم کرد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که تلفات حمله تروریستی روز جمعه در بلوچستان پاکستان به 59 نفر افزایش یافته است، اتهام زنی اسلام آباد به دهلی نو درباره این اقدام تروریستی خبرساز شده است.

هر چند هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله انتحاری روز جمعه به مسجد منطقه «موستنگ» در استان بلوچستان پاکستان را برعهده نگرفته، وزیر کشور پاکستان اعلام کرده که هند در این اقدام تروریستی دست داشته است.

به گزارش «تایمز هند»، تلفات حمله تروریستی به این مسجد به ۵۹ نفر افزایش یافته و ده‌ها نفر از زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

به گفته مقام‌های پاکستانی، زمانی که مردم منطقه برای آغاز مراسمی به مناسبت تولد حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام در این مسجد حضور داشتند، یک عامل انتحاری خود را به مسجد رساند و در کنار یک خودروی پلیس خود را منفجر کرد.

«سرفراز بوجتی» وزیر کشور پاکستان در شهر کوریته پایتخت استان بلوچستان در جمع خبرنگاران، سرویس اطلاعاتی هند را در این حمله تروریستی دخیل دانست.

این مقام ارشد پاکستانی گفت: «(مسئولان) غیرنظامی، نظامی و همه نهادهای دیگر به طور مشترک به عناصر دخیل در بمب گذاری انتحاری مستونگ حمله خواهند کرد. شاخه تحقیق و تحلیل سازمان اطلاعات هند در این حمله انتحاری دخیل است».

وزیر کشور پاکستان در اظهارات خود، توضیح بیشتری درباره اینکه چه مدارکی از دخالت سازمان اطلاعات هند در حمله تروریستی به بلوچستان وجود دارد، ارائه نکرد.

تایمز هند از رجوع به مقام‌های دولت و وزارت خارجه هند برای واکنش آنها به اتهام زنی وزیر کشور پاکستان خبر داد اما نمایندگان دولت و وزارت خارجه هند اظهارنظری در این باره نکردند.

روز جمعه، علاوه بر حمله انتحاری به مسجد موستنگ بلوچستان پاکستان، به یک مسجد خیبر پختونخوا هم حمله تروریستی انجام شد که حداقل پنج نفر در این حمله جان باختند.

مقام‌های پاکستان و هند طی سالیان گذشته بارها طرف مقابل را به دست داشتن در حملات تروریستی علیه یکدیگر متهم کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار