کد خبر: 1188611
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
هواشناسی لیبی هشدار داد که در ۲ روز آینده احتمال دارد مناطق جنوب غرب این کشور شاهد سیل باشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، پس از گذشت ۲۰ روز از جاری‌شدن سیل در شرق لیبی و کشته و ناپدیدشدن هزاران نفر از ساکنان این مناطق، سازمان هواشناسی لیبی وابسته به دولت موقت وحدت ملی این کشور با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که طی ۲ روز آینده امکان دارد در مناطق جنوب غرب لیبی سیل جاری شود.

در این بیانیه آمده است: سازمان ملی هواشناسی پیش‌بینی می‌کند که مناطق جنوب غرب لیبی طی این روز‌ها شاهد ابر‌های رعدآسا و باران‌زا باشد.

سازمان هواشناسی لیبی پیش‌بینی کرد که سیل در برخی دره‌های منطقه جاری شود و آب در مناطق پست جمع شود. این سازمان از مردم خواست تا شهروندان در نزدیکی آبراهه‌های دره‌ها احتیاط لازم را به خرج بدهند.

در همین راستا اداره مناطق جنوب سازمان اورژانس لیبی به ساکنان مناطق کم‌ارتفاع هشدار داد که امکان دارد در نتیجه باران شدید احتمالی سیل در این مناطق جاری شود.

این هشدار‌ها در حالی صادر می‌شود که ۲۰ روز پیش شهر‌های شرق لیبی از جمله درنه، بنغازی، البیضاء، سوسه و المرج بر اثر طوفان دنیل شاهد جاری شدن سیلی سهمگین بودند. در نتیجه این سیل شدید نزدیک به ۴ هزار نفر از ساکنان شرق لیبی جان خود را از دست دادند و بیش از ۹ هزار نفر دیگر نیز ناپدید شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار