کد خبر: 1188007
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
صلح‌بانان روسیه گفته‌اند امروز چهارشنبه هیچ مورد نقض آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی ثبت نشده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های روسیه گزارش داده‌اند صلح‌بانان این کشور امروز چهارشنبه هیچ مورد نقض آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی ثبت نشده نکرده‌اند.

طبق گزارش ایتارتاس، در بولتن خبری وزارت دفاع روسیه آمده است: «نیرو‌های حافظ صلح روسیه به انجام وظایف خود در منطقه قره‌باغ کوهستانی ادامه می‌دهد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «تعامل مستدام با باکو و استپانکرت (خان‌کندی) برای جلوگیری از خونریزی، تضمین امنیت و پایبندی به قوانین انسانی در قبال جمعیت شهروندان ادامه دارد. هیچ مورد نقض آتش‌بس ثبت نشده است.»

وزارت دفاع روسیه علاوه بر این تصریح کرده که بالگرد‌های ۱۴۲ نفر از ساکنانی که در حادثه انفجار در یک پایگاه سوخت زخمی شده بودند به بیمارستان منتقل کرده اند.

خبرگزاری رویترز چهارشنبه هفته گذشته از اعلام آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر داده بود.

طبق این گزارش به نقل از خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه، نیرو‌های ارمنی در منطقه قره‌باغ کوهستانی با شرایط آتش‌بس پیشنهادی نیرو‌های حافظ صلح روسیه بعد از متحمل شدن چند شکست در میدان نبرد موافقت کردند.

رسانه‌های روسیه در آن زمان گزارش داده بودند توافق آتش‌بس به این معنی است که نیرو‌های قره‌باغ باید تمام تسلیحات سنگین را منهدم و خارج کنند. توقف کامل خصومت‌ها از ساعت یک عصر (به وقت محلی) ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳ (چهارشنبه، ۲۹ شهریور) اجرایی شد.

در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) تنش‌ها در قره‌باغ شدت گرفت و باکو اعلام کرد آنچه «اقدامات محلی ضدتروریستی» خواند را آغاز می‌کند.

جمهوری آذربایجان خواستار خروج نیرو‌های ارمنستانی از منطقه قره‌باغ شد. ایروان در طرف دیگر اعلام کرد نیروی ارمنستانی در این منطقه وجود ندارد و اقدام باکو را تجاوز بزرگ خواند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار