کد خبر: 1187987
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
کاخ کرملین امروز چهارشنبه اعلام کرد که انگلیس و آمریکا در «حمله تروریستی» نورد استریم در سال گذشته دخالت داشتند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، کاخ کرملین بیش از یک سال پس از حادثه انفجار در خط لوله نورد استریم که گمانه زنی‌های زیادی در مورد عاملیت آن وجود دارد، اعلام کرد که آمریکا و انگلیس به نوعی در این حمله تروریستی نقش داشتند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت: این حمله تروریستی علیه زیرساخت انرژی حیاتی که متعلق به یک سازمان بین‌المللی بود، به هر طریق ممکن توسط آمریکا و انگلیس سازماندهی شده است و آن‌ها در این حمله تروریستی به نوعی دخالت دارند.

پسکوف همچنین در واکنش به گزارش‌های سیمور هرش خبرنگار تحقیقی که در مورد انفجار‌های نورد استریم نوشته، توضیح داد: نمی‌دانیم منابع هرش چه کسانی هستند، اما به هر صورت اطلاعاتی که وی منتشر کرده با داده‌هایی که سرویس‌های ویژه ما دارند، مطابقت می‌کند.

هرش در مقاله جدید خود نوشت که آمریکا با نگرانی نسبت به از دست دادن نفوذ در آلمان و اروپا خطوط لوله نورد استریم را منفجر کرد. یک مقام آگاه آمریکایی همچنین به این خبرنگار گفت که واشنگتن حمله به خطوط گاز طبیعی در زیر دریا را انتخاب کرد، چون می‌تواند به راحتی دخالت در این ماجرا را رد کند.

همچنین بهمن ماه سال گذشته این خبرنگار در گزارشی تحت عنوان «چطور آمریکا خط لوله نورد استریم را منفجر کرد» نوشت که این کشور مواد منفجره را در بستر دریای سیاه برای انفجار خطوط لوله کار گذاشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار