کد خبر: 1187579
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
وزیر خارجه پیشین و نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا ادعا کرد اگر روسیه فرصت بیابد، باز هم در انتخابات آمریکا مداخله می‌کند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «هیلاری کلینتون» ادعا کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تلاش خواهد کرد در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا مداخله کند. 

وزیر خارجه پیشین و نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا در مصاحبه یکشنبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: می‌ترسم (زیرا) که روس‌ها که نشان داده‌اند در مداخله کاملاً ماهر هستند و اگر (پوتین) دوباره فرصت داشته باشد، باز هم این کار را خواهد کرد.

به نوشته وبگاه خبری آمریکایی «هیل»، کلینتون گفت ایالات متحده به اندازه کافی درباره مداخله روسیه در انتخابات این کشور صحبت نمی‌کند و ادعا کرد «پوتین توجیه‌کننده و عوامل زیادی در کشور ما دارد». 

به ادعای او، برخی آمریکایی‌ها متوجه خطر پوتین نیستند، در حالی که هشدار داد «عده‌ای حتی در برخی مسائل مثل حمله به اوکراین با اوموافق هستند». کلینتون همچنین هشدار داد که فاشسیم و اقتدارگرایی ممکن است در آمریکا در حال رشد باشد و از رای‌دهندگان خواست این طرز فکر را رد کنند. 

به ادعای هیل، جامعه اطلاعاتی آمریکا دریافت مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ با هدف آسیب زدن به کلینتون به عنوان نامزد دموکرات بود و روسیه انتخاب دونالد ترامپ را ترجیح می‌داد. طبق این ادعا، کمیته اطلاعات سنا بعد این یافته‌ها را تایید کرد. کلینتون در ادامه ادعاهای خود افزود دلیل اینکه پوتین تا آن حد علیه کارزار او فعالیت کرد این بود که او را در کاخ سفید نمی‌خواست. 

اخیراً ترامپ طی یادداشتی برای مجله «نیوزویک» نوشت دروغ‌پردازی‌های حزب دموکرات مبنی بر کمک روسیه به او برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، منجر به آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ شد.

به گفته ترامپ، در زمان حساسی که آمریکا باید تنش‌ها را با مسکو کاهش می‌داد، دروغ‌پردازی‌های دموکرات‌ها جرقه اتفاقات عظیمی را زد که به راندن روسیه مستقیم به آغوش چین کمک کرد. وی در ادامه نوشت: «به جای بهبود روابط با روسیه، که من برای ایجاد آن تلاش کردم، اکنون درگیر یک جنگ نیابتی با روسیه هستیم که تا حدی توسط خیالات مزخرف روسیه-گِیت (تحقیقات علیه او) تشدید شد».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: اوکراین کاملا ویران شده است. افراد بی‌شماری کشته شده‌اند. عاقبت ما ممکن است به جنگ جهانی سوم ختم شود».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار