کد خبر: 1187419
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
نیرو‌های امنیتی مشترک فلسطینی از امروز دوشنبه در اردوگاه پناهجویان فلسطینی عین‌الحلوه واقع در صیدا در جنوب لبنان مستقر شدند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، نیرو‌های امنیتی مشترک فلسطینی از امروز دوشنبه در اردوگاه پناهجویان فلسطینی عین‌الحلوه واقع در صیدا در جنوب لبنان مستقر شدند.

نیرو‌های امنیتی فلسطینی عصر امروز در ۲ نقطه در خیابان بالادست اردوگاه واقع در محله الطیره و مرکز خرید البراق واقع در چهاراه بستان القدس مستقر شدند.

حضور نیرو‌های امنیتی فلسطینی در اردوگاه عین‌الحلوه پس از آن صورت می‌گیرد که ۷۰ افسر و نیروی نظامی در مرحله نخست به آنان پیوستند. روند استقرار این نیرو‌ها در عین‌الحلوه تا زمانی که تعداد آن‌ها به ۱۷۰ نفر برسد ادامه می‌یابد.

بر اساس مصوبات کمیته اقدام مشترک فلسطین در منطقه صیدا، این نیرو‌ها از احزاب مختلف ملی و اسلامی فلسطینی تشکیل شده‌اند. انتظار می‌رود، پس از تخلیه مدرسه «آنروا» توسط افراد مسلح در موعد تعیین‌شده از سوی کمیته اقدام مشترک فلسطین، نیرو‌های امنیتی در ۲ نقطه دیگر نیز حضور پیدا کنند. سپس با تحویل افراد تحت پیگرد درباره پرونده قتل العرموشی و ۴ تن از همراهان وی بند‌های پایانی توافق آتش‌بس میان طرف‌های درگیر نیز به اجرا درخواهد آمد.

حضور نیرو‌های امنیتی فلسطینی در اردوگاه عین‌الحلوه در حالی صورت می‌گیرد که در جریان ۲ دور درگیری خونین میان جنبش فتح و برخی گروه‌های اسلام‌گرا در داخل این اردوگاه بیش از ۱۸ تن کشته و نزدیک به ۹۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گفتنی است اردوگاه عین‌الحلوه در سال ۱۹۴۸ تاسیس شده است. این اردوگاه پرجمعیت‌ترین اردوگاه آوارگان فلسطینی واقع در لبنان است که طبق آمار‌های غیر رسمی بیش از ۷۰ هزار نفر در مساحت محدود آن زندگی می‌کنند. شایان ذکر است که ارتش لبنان در امور ۱۲ اردوگاه آوارگان فلسطینی موجود در لبنان دخالت نمی‌کند و تامین امنیت آن را به خود فلسطینیان سپرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار