کد خبر: 1187037
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
وزیر دفاع بریتانیا در مصاحبه با اسکای‌نیوز گفته است که قصد دارند تا پایان سال جاری میلادی، ۳۰ هزار نظامی اوکراینی را آموزش دهند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «گرانت شاپس» وزیر دفاع بریتانیا در گفت‌گو با شبکه «اسکای‌نیوز»، تصریح کرد که انگلیس قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، ۳۰ هزار نیروی نظامی اوکراین را آموزش دهد.

وی در این خصوص تصریح کرد: «تا پایان امسال، هدف ما، آموزش ۳۰ هزار پرسنل نظامی اوکراین است».

پیش‌تر، وزارت دفاع انگلیس گزارش کرده بود که نیرو‌های ویژه بریتانیا، آموزش یکهزار نظامی اوکراینی برای انجام عملیات زمینی در قایق‌های کوچک را تکمیل کرده است.

طبق این گزارش، در مجموع، ۲۰ هزار نظامی اوکراینی بعنوان بخشی از عملیات چندملیتی آموزشی «اینترفلکس»، آموزش دیده‌اند.

پیش‌تر روسیه، پیام هشدارآمیزی را به کشور‌های ناتو در خصوص ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تأکی کرده است که هرمحموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرده است که کشور‌های ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین، «با آتش بازی می‌کنند». از طرف دیگر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز تأکید کرده است که پمپاژ تسلیحات به اوکراین از سوی کشور‌های غربی به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیرات منفی به همراه خواهد داشت.

لاوروف همچنین تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا و ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین و آموزش نظامیان این کشور در قلمرو‌های بریتانیا، آلمان و ایتالیا و کشور‌های دیگر مستقیماً در جنگ اوکراین مشارکت دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار