کد خبر: 1186900
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
تیم ملی هندبال کشورمان در نخستین دیدار خود در بازی‌های آسیایی هانگژو فردا یکشنبه به مصاف تیم مغولستان خواهد رفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو از عصر امروز با برگزاری آئین افتتاحیه رسماً آغاز خواهد شد. تیم ملی هندبال مردان ایران که در گروه D رقابت‌های بازی‌های آسیایی هانگژو قرار دارد، فردا یکشنبه دوم مهر از ساعت ۷:۳۰ به وقت ایران به مصاف تیم ناشناخته مغولستان می‌رود.

رشته ورزشی هندبال از سال ۱۹۸۲ در بازی‌های آسیایی دهلی نو به جمع رشته‌های ورزشی این رقابت‌ها اضافه شد و طی آن کره جنوبی با ۱۳ مدال طلا، چین با دو مدال طلا، قطر با ۲ طلا، کویت با یک طلا و ژاپن با ۶ نقره پرافتخارترین تیم‌های قاره کهن هستند. ایران نیز در رده پنجم بهترین تیم‌های هندبال آسیا از نظر کسب مدال قرار دارد.

هندبال ایران تاکنون در این بازی‌ها یک نقره ۲۰۱۰ گوانگجو و یک برنز ۲۰۰۶ دوحه به دست آورده است. همچنین تیم ملی هندبال کشورمان دو عنوان چهارمی در بازی‌های ۱۹۹۸ بانکوک و ۲۰۱۴ اینچئون را در کارنامه دارد. هندبالیست‌ها همچنین دو عنوان پنجمی در سال‌های ۱۹۸۶ سئول و ۲۰۱۸ جاکارتا را کسب کرده‌اند.

حریف ایران در نخستین بازی مرحله مقدماتی تیم مغولستان است که برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ در بازی‌های آسیایی تهران شرکت کرد.

این کشور محصور در خشکی در شرق آسیا که در شمال با روسیه و در جنوب با چین هم‌مرز است، تاکنون بیشترین مدال‌های خود را در رشته‌های کشتی، جودو، تیراندازی و بوکس کسب کرده است.

این کشور در حال حاضر با کسب ۲۵ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۹۱ برنز در رنکینگ ۲۰ بازی‌های آسیایی قرار دارد. بهترین رده مغولستان در بلزی‌های سال ۱۹۸۲ دهلی به دست آمد که با ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز در رده نهم قاره کهن ایستاد

باید منتظر ماند و دید تقابل شاگردان وسلین وویویچ با تیم ناشناخته‌ای از شرق آسیا در زمین هندبال چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت.

دیدار ایران و مغولستان روز دوم مهر از ساعت ۷:۳۰ به وقت ایران آغاز خواهد شد.

هندبالیست‌های کشورمان در طی روز‌های آینده با دو تیم قدرتمند عربستان و ژاپن روبرو خواهند شد و برای صعود به مرحله بعد این دیدار‌ها کار سختی پیش رو دارند.

تیم هندبال مردان در سابقه حضور خود در بازی‌های آسیایی دو مدال نقره و برنز را دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار