کد خبر: 1186257
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
رسانه‌های عبری زبان از خشم، ولی عهد عربستان سعودی نسبت به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، مسئولان سعودیِ مشرف بر گفتگو‌های جامع میان واشنگتن و ریاض که شامل عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی نیز می‌شود، انگشت سرزنش را به سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشانه رفته‌اند.

این مسئولان می‌گویند که نتانیاهو آمادگی واگذاری امتیاز به طرف فلسطینی را ندارد و عربستان نیز به گفتگو با یک کابینه تندرو تمایلی ندارد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با ذکر این مطلب در وبگاه خبری خود در عین حال بیان کرد: آمریکا به تقویت تکامل منطقه‌ای به سود اسرائیل از جمله از طریق دیپلماسی فعال جهت عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و عربستان متعهد خواهد ماند.

این رسانه عبری زبان تصریح کرد: محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان از نتانیاهو خشمگین است؛ زیرا وی در تعامل با شروط طرح‌شده از سوی عربستان و پایبندی به حل‌وفصل مسئله فلسطین جدیتی ندارد.

بر این اساس مسئولان سعودی اعلام کردند: توافق روی راه حل ۲ دولتی و برنامه هسته‌ای عربستان، از شروط اصلی توافق هستند. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که شروط ریاض را کاهش بدهند، اما بن سلمان با این موضوع مخالف است.

این مسئولان که در گفتگو‌های آمریکا و عربستان مشارکت دارند تاکید کردند: عادی‌سازی روابط با اسرائیل، مجانی یا به بهای اندک صورت نخواهد گرفت. امارات راهبرد‌های سیاسی کاملاً متفاوتی با عربستان دارد. اگر عربستان می‌خواست به صورت مجانی نسبت به عادی‌سازی روابط با اسرائیل اقدام کند، زودتر از امارات و بحرین به توافقنامه آبراهام می‌پیوست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار