کد خبر: 1186142
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
هند به تلافی اقدام کانادا در اخراج یک دیپلمات هندی، یک دیپلمات ارشد کانادایی را عنصر نامطلوب خواند و برای خروج از این کشور به او پنج روز مهلت داد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در ادامه تنش‌های هند و کانادا به دلیل اتهام‌زنی درباره دست داشتن در تیراندازی مرگبار به یکی از چهره‌های جدایی طلب ایالت پنجاب در خاک کانادا، دهلی نو اقدام اتاوا در اخراج دیپلماتش را تلافی کرد.

وزارت خارجه هند اعلام کرد که مقام‌های سفارت کانادا در دهلی نو را به این وزارتخانه احضار کرده و تصمیم دولت هند برای اخراج «کامرون ماکای کمسیر عالی کانادا در هند» را به آنها ابلاغ کرده است.

به گزارش رسانه‌های هندی از قبیل شبکه «ان‌دی‌تی‌وی»، اقدام تلافی جویانه این کشور در واکنش به اقدام روز دوشنبه (دیروز) وزیر خارجه کانادا در اعلام اخراج یک دیپلمات ارشد هندی ‌‌صورت گرفت.

تنش‌ها بین دهلی نو و اتاوا بعد از آن بالا گرفت که «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا طی اظهارات دیروز در پارلمان کشورش مدعی شد که دولت هند در تیراندازی ماه ژوئن به «هاردیپ سینگ نیجار» در خاک کانادا دست داشت؛ تیراندازی که منجر به مرگ او شد.

اتهام زنی تند نخست‌وزیر کانادا به هند درباره کشته شدن این چهره شناخته شده جدایی طلب در ایالت پنجاب، واکنش شدید دهلی نو را به دنبال داشت و مقام‌های هندی ضمن رد این اتهام، دخالت کانادا در امور داخلی هند را محکوم کردند.

بعد از اظهارات ترودو علیه هند در پارلمان کانادا، وزیر خارجه این کشور غربی از اخراج یک دیپلمات ارشد سفارت دهلی نو در اتاوا خبر داد.

وزارت خارجه هند در توضیحات روز سه شنبه (امروز) خود اعلام کرد که به«کامرون ماکای» کمسیر عالی کانادا در هند برای خروج از کشور، پنج روز مهلت داده شده است.

این وزارتخانه افزود: «این تصمیم نشان دهنده افزایش نگرانی هند از دخالت دیپلمات‌های کانادایی در مسائل داخلی ما و شرکت آنها در فعالیت‌های ضد هندی است».

مقام‌های هند پیش از این ضمن رد اتهام زنی کانادایی‌ها درباره کشته شدن هاردیپ سینگ نیجار، این فرد را که یکی از چهره های شناخته شده جدایی طلب ایالت پنجاب بوده، «تروریست» خوانده‌اند.

وزارت خارجه هند در این باره تصریح کرد: «ما بیانیه نخست‌وزیر کانادا را در پارلمان و همچنین بیانیه وزیر خارجه آنها را دیده‌ایم و رد می‌کنیم. اتهامات مربوط به دخالت دولت هند در هر گونه اقدام خشونت آمیز در کانادا پوچ و دارای برخی مقاصد خاص است».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار