کد خبر: 1186067
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
رئیس جمهور همسایگی ایران و قزاقستان و عضویت در سازمان شانگهای را بستر مناسبی برای توسعه روابط دو کشور دانست و گفت: افزایش تبادل کالا چه از طریق دریا و چه از طریق راه‌آهن به نفع دو ملت و کشورهای منطقه است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سید ابراهیم رئیسی در دیدار «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان که در مقر سازمان ملل متحد انجام شد، با اشاره به دیدارها و توافقات خوب روسای جمهور دو کشور در سال گذشته، بر تلاش برای تسریع اجرای کامل توافقات به‌ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

رئیس جمهور همسایگی دو کشور از طریق دریای خزر و عضویت در سازمان شانگهای را بستر مناسبی برای توسعه روابط دو کشور دانست و گفت: افزایش تبادل کالا بین ایران و قزاقستان چه از طریق دریا و چه از طریق راه‌آهن به نفع دو ملت و کشورهای منطقه است و باید گام‌های موثرتری برای تسریع در تحقق این هدف برداشته شود.

«قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های گسترده موجود در دو کشور، ایران را شریکی راهبردی و دوستی صمیمی برای قزاقستان دانست و با استقبال از افزایش تبادل کالا بین دو کشور، به ظرفیت‌های بسیار مناسب ترانزیتی ایران اشاره و علاقمندی کشورش را برای تسریع در اجرایی شدن توافقات دو کشور اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار