کد خبر: 1185793
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
سفیر جمهوری اسلامی ایران که اخیرا مأموریت خود را در عربستان سعودی آغاز کرده است، با معاون کنسولی وزیر خارجه سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی و «علی الیوسف» معاون کنسولی وزیر خارجه عربستان سعودی با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی، صبح امروز، ضمن اشاره به دیدار دو طرف، اعلام کرد که عنایتی و الیوسف روابط دوجانبه و موضوعات مورد اهتمام مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

«علیرضا عنایتی» که پیشتر دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه بود، عهده‌دار سفارت ایران در ریاض شده است تا نخستین سفیری باشد که بعد از قطع روابط ۲ کشور در دی ماه ۱۳۹۴ و پس از سرگیری مجدد مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی عهده‌دار این سفارتخانه می‌شود.

عنایتی همچنین سوابقی چون سفیری در کویت را در کارنامه کاری خود دارد و پیش از تصدی به عنوان سفیر ایران در کویت، مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه بود.

او ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ رونوشت استوارنامه خود را به «عبدالمجید السماری» معاون تشریفات وزارت امور خارجه به نمایندگی از فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی، تسلیم کرد.

۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ایران و عربستان سعودی بعد از پنج دور مذاکره امنیتی در عراق (از فروردین ۱۴۰۰ آغاز و آخرین دور آن اردیبهشت ۱۴۰۱) و سه دور گفت‌وگو در عمان و وساطت‌های این دو کشور در نهایت در پکن به توافق رسیدند تا روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار