کد خبر: 1185614
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
به نظر می‌رسد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بر تصمیم جمهوری خواهان برای کلید زدن روند استیضاح جو بایدن تاثیر به سزایی داشته است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، گزارش ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با گروهی از جمهوری خواهان کنگره برای استیضاح بایدن لابی کرده است.

دونالد ترامپ آشکارا از جمهوری خواهان خواسته تا بایدن را استیضاح کرده و به طور خصوصی با بسیاری از جمهوری خواهان کنگره در مورد این موضوع صحبت کرده است. وی همچنین هفته جاری در مصاحبه‌ای اظهار کرد که فشار برای استیضاح بایدن ممکن است تلاشی انتقام جویانه در پاسخ به استیضاح خود وی باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه ای اظهار کرد من فکر می کنم آنها این کار را در قبال من انجام ندادند و من بسیار سرشناس هستم. آنها من را دوست دارند و من آنها (اعضای حزب جمهوری خواه) را دوست دارم. شاید شما نمی خواهید آنها این کار را انجام دهند.

وی افزود: به نظر می رسد این اتفاقات در کنار طرح اتهامات علیه من است. و من فکر می کنم با گذر زمان شما می بینید که جمهوری خواهان وقتی که در قدرت هستند، این کار را انجام می دهند. وقتی این اتفاق بیافتد مایه تاسف است. من موافق این کار نیستم اما کاری است که به نظر می رسد اتفاق می افتد زیرا ماهیت بشر است.

این در حالی است که هفته گذشته کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی نطقی به کمیته‌های مجلس نمایندگان دستور داد یک روند تحقیقات رسمی استیضاح جو بایدن رئیس جمهور را آغاز کنند.

وی افزود: طی چند ماه گذشته جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان متوجه ادعاهای جدی و معتبری درباره عملکرد رئیس جمهور بایدن ـ یک فرهنگ فساد، شده‌اند.

این تحقیقات به‌منظور کسب سوابق بانکی و دیگر اسناد مرتبط با بایدن و پسر هانتر و فسادهای مالی خانواده رئیس جمهور صورت می‌گیرد.

براساس یکی از اسناد منتشر شده زمانی که جو بایدن معاون رییس جمهور این کشور بوده سال‌ها با سه نام جعلی مکاتبات ایمیلی انجام می‌داده و به ویژه از این طریق پسرش هانتر را در معاملات و روابط تجاری بین المللی پشتیبانی می‌کرده است.

همچنین کنگره در حال بررسی بیش از 20 میلیون دلاری است که از منابع خارجی از طریق شرکت ها و حساب‌های صوری به اعضای خانواده بایدن منتقل شده است. حتی واشنگتن پست اذعان کرده که رئیس جمهور در گذشته در مورد جنبه‌هایی از معاملات هانتر دروغ گفته است.

در همین حال کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود چنانچه مک‌کارتی استیضاح را پیش ببرد، این اقدام وی اساساً نوعی برانگیختن حزب جمهوری‌خواه علیه دولت جو بایدن تعبیر می‌شود.

برخی اعضای میانه‌روی کنگره معتقدند مدارک کافی برای پیشبرد روند درخواست استیضاح بایدن وجود ندارد و به‌دنبال حصول توافق با دموکرات‌ها برای باز نگه‌داشتن دولت‌اند.

نماینده کهنه کار جمهوری خواه ایالت کالیفرنیا اظهار کرد قانون گذاران بر روی موضوعات مختلفی تمرکز کرده اند و ما باید همزمان کار زیادی انجام بدهیم و به همین دلیل است که باید به کمیته هایی تقسیم شویم. در حال حاضر مسایل زیادی درباره بایدن و پسرش مطرح شده و ما باید همزمان به مساله بودجه دولت نیز بپردازیم.

اما مارجوری تیلور گرین نماینده جمهوری خواه کنگره اظهار کرد من تصمیم خود را گرفته ام. من تا زمانی که کنگره روند استیضاح بایدن را آغاز نکند، به بودجه دولت رای نخواهم داد. کاخ سفید نیز در پاسخ این سخنان گرین را محکوم کرد.

براساس این گزارش ترامپ هفته گذشته با گرین ملاقات داشته اما مشاور ترامپ از بیان جزئیات این مذاکره خودداری کرده است. این در حالی است که گرین پس از ورود به کنگره به عنوان یک نماینده جمهوری خواه در سال 2021، جزو اولین نفراتی بود که روند استیضاح بایدن را پیش برده است.

در همین حال ترامپ اواخر ماه اوت در پستی در شبکه تروث سوشیال نوشت: جمهوری خواهان باید بایدن را استیضاح کنند و یا اینکه آنها به فراموشی سپرده خواهند شد.

همچنین رئیس جمهور سابق آمریکا هفته گذشته با الیس استفانیک یکی از مقامات ارشد جمهوری خواهان اندکی پس از دستور مک کارتی برای آغاز تحقیقات رسمی درباره استیضاح بایدن، دیدار داشته است.

این در حالی است که ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، دو بار در طول دوران ریاست جمهوری اش استیضاح شد. یک بار در سال 2019 و به دلیل تلاش برای فشار بر اوکراین برای انجام تحقیقات درباره خانواده بایدن و یک بار در سال 2021 پس از حمله طرفدارانش به کنگره و تلاش برای ممانعت از انتقال قدرت به بایدن. اما سنا او را تبرئه کرد.

براساس این گزارش کنگره برای آغاز روند استیضاح به رای گیری نیاز ندارد و تنها رای اکثریت کافیست. پیشتر دموکرات های کنگره در سال 2019 درخواست انجام تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ را مطرح کرده بودند.

هاچینسون: آغاز روند استیضاح بایدن بسیار زود است

خبر دیگر اینکه آسا هاچینسون فرماندار سابق آرکانزاس و یکی از نامزدهای جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، اظهار کرد آغاز روند استیضاح جو بایدن بسیار زود است.

وی در یک گردهمایی جمهوری خواهان افزود: من نام استیضاح را بر روی این موضوع نمی گذارم. این کار بسیار زودتر از موعد است. باید تحقیقات بیشتری انجام شود و سپس در مورد آغاز روند استیضاح تصمیم گیری شود.

این در حالی است که هاچینسون پیشتر کنگره را به دلیل تحقیقات از بایدن مورد تحسین قرارداده و اظهار کرده بود رئیس جمهور به طور کامل به پرسش ها درباره اعضای خانواده اش پاسخ نداده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار