کد خبر: 1185608
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
تیم فوتبال النصر عربستان، سه‌شنبه شب با تمامی ستاره‌های خود برابر پرسپولیس به میدان خواهد رفت. ستاره‌هایی که تا فصل گذشته در جست‌وجوی موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا بودند و اکنون قاره کهن را برای ماجراجویی انتخاب کرده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، نقل و انتقالات تابستانی در این فصل بسیار متفاوت از گذشته بود، چرا که عربستانی‌ها با قراردادهای هنگفت به سراغ ستاره‌های دنیای فوتبال رفتند تا در کانون توجه جهانیان قرار بگیرند.

این تحول با انتقال کریستیانو رونالدو بعد از اتمام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به النصر عربستان آغاز شد و با انتقال بازیکنانی چون، کالیدو کولی‌بالی، سادیو مانه، کریم بنزما، نیمار، انگولو کانته، جردن هندرسون، روبن نوس، فیرمینیو، ریاض محرز، فابینیو و...ادامه پیدا کرد. اکثر این بازیکنان به تیم‌های النصر، الاتحاد، الاتفاق، الهلال و الاهلی پیوسته‌اند. حالا با حضور تیم‌های النصر، الهلال و الاتحاد در لیگ قهرمانان آسیا، این ستاره‌ها راهی ایران خواهند شد تا برابر سپاهان، پرسپولیس و نساجی به میدان بروند.

یکی از مهم‌ترین تقابل‌های مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، سه‌شنبه درحالی از ساعت ۲۱:۳۰ آغاز خواهد شد که شاگردان یحیی گل‌محمدی در ورزشگاه آزادی به مصاف یاران کریستیانو رونالدو در النصر عربستان خواهند رفت. النصری‌ها در فصل نقل و انتقالات روزهای شلوغی را پشت سر گذاشتند. شوالیه‌های عربستان در تابستان ستاره‌های همچون سادیو مانه، مارسلو بروزوویچ، اوتاویو، آیرمیک لاپورت، سکو فوفانا و الکس تلس را جذب کردند تا در کنار کریستیانو رونالدو، تیم کاملی را در اختیار داشته باشند.

نکته جالب توجه در خصوص تقابل پرسپولیس و النصر در لیگ قهرمانان آسیا حضور بروزویچ و لاپورت در این بازی است که فصل گذشته در فینال لیگ قهرمانان اروپا که بین منچسترسیتی و اینترمیلان برگزار شد حضور داشتند و حالا از قاره سبز به قاره کهن آمده‌اند تا تجربه بازی در بالاترین سطح فوتبال آسیا را بعد از اروپا به کارنامه خود اضافه کنند.

در بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا که در ورزشگاه آتاتورک استانبول برگزار شد، اینترمیلان درحالی به مصاف منچسترسیتی رفت که بروزوویچ هافبک کروات و سابق این تیم در این بازی بازوبند کاپیتانی نراتزوری را به بازو بسته بود و فرصت این را داشت تا جام قهرمانی را بالای سر برود اما در پایان این بازی با برتری سیتی همراه شد تا هافبک کروات در یکی از مهم‌ترین بازی‌های دوران حرفه‌ای خود بعد از بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ شکست بخورد و دستش از جام کوتاه بماند. هر چند بروزویچ فصل گذشته با اینترمیلان بعد از شکست فیورنتینا موفق شد قهرمان کوپا ایتالیا شود.

مدافع تیم ملی اسپانیا و حال حاضر النصر، در فینال لیگ قهرمانان اروپا وضعیت متفاوتی را نسبت به هم‌بازی کنونی خود داشت. لاپورت در بازی فینال از روی نیمکت شاهد پیروزی سیتی بود تا در پایان همراه سیتیزن‌ها برای نخستین بار قهرمان اروپا شود. این مدافع اسپانیایی وضعیت متفاوتی را فصل گذشته سپری کرد. او با سیتی در لیگ برتر انگلیس و جام حذفی انگلیس نیز به عنوان قهرمانی رسید تا با کسب سه گانه تاریخی با منچسترسیتی راهی فوتبال عربستان و النصر شود. لاپورت همچنین در دیدار سوپرجام اروپا نیز همراه سیتی قهرمان شد تا منچستر را با جام قهرمانی ترک کند.

اما بی‌تردید همه نگاه‌ها معطوف کریستیانو رونالدو است که همراه با رئال مادرید و منچستریونایتد فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده و بهترین گلزن تاریخ این رویداد بزرگ است. او حالا در قاره کهن به دنبال موفقیت است و در نخستین گام، پرسپولیس را پیش‌رو دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار