کد خبر: 1185552
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
منابعی در رژیم صهیونیستی می‌گویند که عربستان سعودی همه مذاکرات عادی سازی با تل آویو را به خاطر ماهیت تندروی دولت نتانیاهو به حالت تعلیق درآورده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، درحالیکه برخی منابع اسرائیلی از قریب الوقوع بودن امکان عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو خبر داده بودند، منابعی در دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گویند که عربستان سعودی به دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اطلاع داده است که این کشور همه مذاکرات مربوط به عادی سازی روابط با تل آویو را به حالت تعلیق درآورده است. 

براساس گزارش پایگاه خبری عرب نیوز به نقل از پایگاه صهیونیستی ایلاف، ریاض با ارسال پیامی از طریق ایالات متحده توضیح داده است که ماهیت تندرو و افراطی دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هرگونه امکان نزدیکی با فلسطینیها و متعاقب آن با عربستان را از بین برده است. 

این گزارش همچنین تصریح می‌کند که عربستان سعودی از یک توافق بالقوه به خاطر پذیرش خواسته‌های افرادی مثل «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دایی رژیم صهیونیستی توسط نتانیاهو که ریاض آنها را افراطی می‌داند کنار کشیده است.

هفته گذشته، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که عربستان سعودی به دولت بایدن اطلاع داده است که حل و فصل مسائل فلسطین برای هرگونه توافق عادی سازی با اسرائیل حیاتی است.

یک مقام تشکیلات خودگردان فلسطینی درباره مواضع ریاض در زمینه عادی سازی گفته: «مقامات سعودی به صراحت به همتایان فلسطینی تاکید کرده‌اند که درهای عربستان، رایگان بر روی اسرائیل باز نخواهد شد و عربستان، شروط زیادی را در پاسخ به اقدامات آمریکا برای باز کردن پرونده عادی‌سازی روی میز قرار می‌دهد».

علاوه بر این به گفته مقامات آمریکایی عربستان سعودی در ازای عادی سازی از واشنگتن سه خواسته دارد: تضمین امنیتی مشابه ناتو، حمایت از توسعه برنامه انرژی هسته ای صلح آمیز و غیر نظامی و کاهش محدودیت در زمینه فروش تسلیحات.

پیش از این برخی مقامات و رسانه های رژیم صهیونیستی از نزدیک بودن توافق عادی سازی میان ریاض و تل آویو خبر داده بودند.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار