کد خبر: 1184346
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
هواشناسی با اشاره به ورود سامانه جدید که با بارش باران و کاهش دما نیز همراه است، پیش‌بینی کرد که ناپایداری‌های جوی این استان تا پایان هفته جاری همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که از بعدازظهر امروز یکشنبه آسمان استان ابری و از سمت غرب با بارندگی، وزش باد و کاهش دما نیز همراه خواهد بود که تا بعدازظهر روز دوشنبه بارندگی‌ها تداوم خواهد داشت.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که بارش‌ها در نواحی غربی و مرکزی در مقایسه با دیگر مناطق از شدت بیشتری برخوردار باشد که در پی آن احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

با ورود سامانه جدید بارشی، علاوه بر کاهش شدت گرما، شهروندان مازندرانی هوای خنک را در واپسین روز‌های شهریورماه جاری تجربه خواهند کرد بگونه‌ای که طبق جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزیو شرقی از ۳۱ تا ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در طی امروز، فردا دوشنبه با پنج تا ۶ درجه کاهش بین ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان باشد.

دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چهار تا هفت درجه کاهش، فردا دوشنبه به ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. دمای هوا در مناطق کوهستانی وارتفاعات نیز از ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، فردا دوشنبه با چند درجه کاهش بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود. هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که از بعدازظهر روز دوشنبه با کاهش ناپایداری‌های، روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا افزایش نسبی دما یابد بگونه‌ای که دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی بین ۲۹ تا ۳۰، مناطق غربی بین ۲۶ تا ۲۷ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

در روز پنجشنبه هفته جاری دوباره شاهد خنک‌تر شدن هوای مازندران خواهیم بود بگونه‌ای که طبق جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی بین ۲۷ تا ۲۸، مناطق غربی بین ۲۵ تا ۲۶ و در مناطق کوهستانی نیز بین ۱۹ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری، از بعد از ظهر ابری همراه با وزش باد گاهی شدید، از سمت غرب استان با بارندگی و رعد و برق، روز دوشنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با وزش باد، بارندگی و کاهش دما بتدریج با کاهش ناپایداری و در روز سه شنبه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما، در غرب استان گاهی با افزایش ابر پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری، از اواخر روز همراه با وزش باد، افزایش ابر و در غرب با رگبار پراکنده باران و روز‌های پنجشنبه و جمعه نیز در نیمه شرقی نیمه ابری گاهی افزایش ابر همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد و در نیمه غربی نیز ابری گاهی همراه با بارندگی، وزش باد و با کاهش دما همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۱.۹ و کیاسر با دمای ۲۶.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از ۲ درجه افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای نیز نیز از اواسط امروز مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار