کد خبر: 1183901
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
شدت درگیری میان عشایر عرب و شبه‌نظامیان تحت حمایت آمریکا موسوم به «قسد» در دیرالزور سوریه کمتر شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، پس از تصرف شهرک ذیبان در حومه دیرالزور توسط شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا موسوم به «قسد»، از شدت درگیری میان عشایر عرب و شبه نظامیان قسد کاسته شده است.

به گزارش المیادین، این شهرک خط مقدم روستا‌های حومه شرقی دیرالزور که در اختیار عشایر عرب هستند به شمار می‌آید و مقر شیوخ قبیله عکیدات و مقر ابراهیم الهفل، بزرگ این قبیله و فرمانده مبارزان عشایر نیز در آن قرار دارد.

در حال حاضر درگیری‌های پراکنده‌ای میان قسد و عشایر در شهرک الطیانه در حومه شرقی دیرالزور در جریان است، اما قسد نتوانسته پیشروی جدیدی در منطقه داشته باشد.

قسد تلاش دارد تا با پایان‌دادن به درگیری‌های جاری در حومه شرقی دیرالزور، دوباره کنترل این منطقه را به دست بگیرد. این در حالی است که این شبه نظامیان وابسته به آمریکا کنترل بیش از ۲۰ شهرک و روستا در حومه شرقی دیرالزور را از دست داده‌اند و خبر‌هایی مبنی بر تلاش آنان برای برپایی مجدد ایست‌بازرسی‌های خود بدون درگیری نیز مخابره می‌شود.

منابع محلی گزارش دادند که عشایر شامگاه دیروز چهارشنبه پس از بمباران شدید شهرک ذیبان، برای حفظ جان کودکان، زنان و سالمندان، از این منطقه عقب‌نشینی کرده‌اند.

این منابع تاکید کردند که نبرد هنوز به پایان نرسیده و مبارزان عشایر همچنان در چندین روستا و شهرک حومه دیرالزور مستقر هستند.

منابع محلی با اشاره به استفاده قسد از تجهیزات متنوع در حمله به شهرک ذیبان، ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا را به جانبداری از قسد و تشویق آن به تداوم اقدامات غیرقابل پذیرش خود در قبال عشایر متهم کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار