کد خبر: 1183855
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
شبکه اینترنشنال به شکل عجیبی نسبت به توقیف وبسایت انتخاب، اعتراض کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

نگرانی مشترک «صدای آمریکا» و غربگرایان از سیاست خارجی دولت رئیسی

در دولت قبل، فعالین جریان غربگرا مدعی بودند که بدون احیای برجام و بدون پیوستن به اف ای تی اف، به هیچ عنوان امکان پیوستن به سازمان اقتصادی شانگهای وجود ندارد. اما برخلاف این ادعا، ایران در دولت سیزدهم به عضویت رسمی این سازمان اقتصادی درآمد.

نکته قابل توجه اینجاست که در سالهای گذشته، آمریکا برای پیوستن به شانگهای درخواست داده بود اما درخواست این کشور از سوی اعضای این سازمان پذیرفته نشده بود.

دقیقا در ماجرای بریکس نیز همین روند طی شد و ادعای جریان غربگرا به هیچ عنوان به واقعیت نپیوست.

در حال حاضر مقامات آمریکایی و همچنین تحلیلگران و اندیشکده های آمریکایی صراحتا اذعان کرده اند که حاکمیت دلار در جهان به شدت در حال افول است و روند دلارزدایی روز به روز قوی تر و گسترده تر می شود.

با اینحال و به رغم این واقعیت ها، جریان غربگرا در داخل در یک همصدایی آشکار با جریان معاند، سغی در انکار این واقعیت بدیهی دارد.  

در جدیدترین نمونه وب سایت «صدای آمریکا» در مطلبی با عنوان «اقتصاددانان؛ حضور ایران در بریکس بدون اف ای تی اف بی نتیجه است» نوشت:« یک اقتصاددان در واکنش به خبر پیوستن جمهوری اسلامی ایران به «سازمان بریکس» نوشته است که اگر مشکل «اف‌ای‌تی‌اف» حل نشود، ایران نمی‌تواند با اعضای بریکس هم فعالیت اقتصادی برقرار کند.»
 

 

در ادامه این مطلب آمده است: «محمدمهدی بهکیش که یکی از اعضای قدیمی در اتاق بازرگانی و رئیس سابق اتاق ایران و ایتالیا است در یادداشتی در روزنامه «دنیای اقتصاد»، روزنامه‌ چاپ تهران، نوشته است که همان‌گونه که نتوانستیم پس از انعقاد قرارداد رابطه استراتژیک با چین، مبادله‌ای رو به گسترش داشته باشیم در «سازمان‌های بریکس و شانگهای» هم نخواهیم توانست.»

صدای آمریکا در ادامه نوشت: «محسن جلال‌پور از اعضای قدیمی اتاق بازرگانی نیز معتقد است وقتی تصمیم‌گیران کشور از مزایای تجارت آزاد چشم‌پوشی می‌کنند و دلبسته خودکفایی هستند، چطور می‌توانیم از پیوستن به پیمان‌های سیاسی و اقتصادی خوشحال باشیم و اگر پیوستیم، چه چیزی عایدمان می‎شود؟ حتی اگر روزی اعلام کنند که ایران را در گروه هفت پذیرفته‌اند، آیا بدون رفع تحریم‌ها قادر به تجارت خواهیم بود؟»

 

عصبانیت شبکه تروریستی اینترنشنال از توقیف یک وبسایت داخلی

شبکه تروریستی اینترنشنال به توقیف وبسایت انتخاب، اعتراض کرد. این شبکه ضدایرانی در چندین مطلب جداگانه، نگرانی و اعتراض خود به توقیف این رسانه غربگرا را اعلام کرد. این مقدار نگرانی و این حجم عصبانیت، قابل تأمل و پیگیری است.

سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که آیا این دو، هدف مشترکی را دنبال می کردند؟! چرا یک رسانه ضدایرانی و حامی تروریسم، اینگونه از توقیف یک سایت در داخل ایران عصبی و پریشان می شود؟!

لازم به ذکر است که در جلسه اخیر هیات نظارت بر مطبوعات موضوع انتشار ویدئو و گزارشی با عنوان «حراج برند ایران/ سیاست خارجی ایران چرا اینقدر تضعیف شده است؟» که در آن مطالبی خارج از حدود قانون و مغایر با منافع ملی و بر علیه سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی منتشر شده بود مورد بررسی قرار گرفت و آن هیات، بر اساس تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات رای به توقیف این پایگاه خبری صادر نمود و مقرر شد پرونده تخلف جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارجاع شود.

پیش از این نیز تخلفات این رسانه از حدود قانون مطبوعات در انتشار مطالبی با عناوین «شورش‌های بزرگ، قربانیان اندک؛ انسان‌ها علف نیستند که وجین شوند» و نیز «در شرایط فعلی انتظار اینکه حرف کارشناسی در لوایح و مصوبات زده شود بیهوده است...» از سوی هیات نظارت بر مطبوعات جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شده است.

 

همچنین انتشار مطالب مشابه و متعدد دیگری از این رسانه در طول یکسال گذشته با عناوینی مثل «سه پیشنهاد برای حل و فصل زمستان سرد روابط ایران و اروپا/ ...»، «سقوط آزاد ارزش پول ملی ناشی از انفجار حجم نقدینگی است/ در ماه‌های آینده با تورم بیشتری روبرو ‌خواهیم شد/ ... » و یا «تیم اقتصادی دولت در خواب، دلار سوار بر قطار ترمز بریده... » در جلسات هیات نظارت مطرح و منجر به ارایه تذکر یا گفتگو و مذاکره با مدیرمسئول این رسانه برای رعایت حدود قانونی و اصلاح رویه و حفظ اصول و اخلاق حرفه‌ای و مصالح عمومی در انتشار مطالب شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار