کد خبر: 1183381
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد ۲۷ درصدی تعداد فرودگاه‌های میزبان زوار حسینی نسبت به سفر‌های اربعین سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در سال جاری پنج فرودگاه به جمعِ معین فرودگاه‌های اربعین پیوستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  رضا نخجوانی ضمن تشریح آمار مرتبط با پروازهای اربعین حسینی از فرودگاه‌های کشورمان به شهرهای نجف و بغداد و اعزام و پذیرش زوار در بازه زمانی 27 مرداد تا 11 شهریور‌، بیان کرد: امسال شاهد رشد چشمگیر تعداد فرودگاه‌های معین در عملیات اربعین حسینی نسبت به سال گذشته هستیم.

وی افزود: سال گذشته عملیات اربعین حسینی فقط در 18 فرودگاه کشورمان صورت می‌گرفت، در حالی که این آمار امسال با رشد 27 درصدی، به عدد 23 فرودگاه رسیده است که پرواز به مقصد شهرهای نجف و بغداد را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: جمع زیادی از زوار امام حسین(ع) از فرودگاه‌های مختلف کشورمان به فرودگاه‌های ایلام، آبادان و اهواز به عنوان فرودگاه‌های مرزی ایران با کشور عراق اعزام و پذیرش شدند و پس از رسیدن به این فرودگاه‌ها، از طریق مرزهای زمینی وارد کشور عراق شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در بازه زمانی 27 مرداد تا 11 شهریور‌ امسال 74 هزار و 598 زائر در فرودگاه‌های کشورمان اعزام و پذیرش شد‌ه‌اند، ادامه داد: در این بازه زمانی همچنین 560 پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشست و برخاست کرده‌اند.

‌نخجوانی‌ اظهار داشت: با توجه به ارائه خدمات ناوبری هوایی به 887 پرواز اعزامی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، از ابتدای عملیات اربعین حسینی تاکنون به تعداد یک هزار و 447 پرواز خدمات ناوبری ارایه شده است.

‌نخجوانی اظهار داشت: ‌فرودگاه‌های خرم‌آباد، زنجان، رامسر سبزوار و سمنان امسال به جمع فرودگاه‌های معین عملیات اربعین حسینی پیوستند، ‌‌در فرودگاه‌های زنجان و خرم‌آباد هفت سال بود که هیچ پروازی به سمت عتبات صورت نمی‌گرفت که خوشبختانه امسال با انجام عملیات اربعین حسینی، پروازهای عتبات در این فرودگاه‌ها نیز از سر گرفته می‌شود؛ فرودگاه سبزوار نیز 11 سال بود که هیچ پروازی به مقصد عتبات عالیات نداشت که امسال این فرودگاه شاهد پروازهای اربعین حسینی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار