کد خبر: 1183324
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
اداره هواشناسی اسپانیا برای میلیون‌ها نفر از شهروندان این کشور هشدار و ضعیت قرمز صادر و توصیه کرد در منازل بمانند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، اداره هواشناسی اسپانیا روز یکشنبه برای میلیون‌ها نفر از شهروندان این کشور به دلیل طوفان قدرتمند و باران‌های بسیار شدید هشدار صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در حالیکه در بخش‌هایی از «والنسیا»، «اندلس» و «کاتالونیا» سیل آمده و مردم در خودرو‌های خود محبوس شدند اینک انتظار می‌رود خطرناک‌ترین وضعیت جوی، شهر‌های «مادرید» و «تولدو» را درگیر کند. هر دو منطقه در معرض هشدار قرمز برای بارندگی‌های بالقوه هستند.

«خوزه لوئیس مارتینز آلمیدا»، شهردار مادرید عصر یکشنبه گفت: «بهترین راه برای ایمن ماندن این است که به خیابان‌ها نروید. ما در آستانه‌ی وضعیت غیرعادی و استثنایی هستیم.»

بسیاری از خطوط ریلی به مقصد مادرید و به سمت سواحل مدیترانه قطع شده است. در دریای مدیترانه، بسیاری از خطوط کشتیرانی مانند بندر والنسیا بسته شده‌اند. در همین حال، مادرید بوستان‌های خود را تعطیل و مسابقات حرفه‌ای فوتبال را لغو کرده است.

این در حالی است که یکشنبه برای بسیاری از اسپانیایی‌ها آخرین روز تعطیلات تابستانی است. تردد سنگین افرادی که به خانه‌های خود باز می‌گردند همراه با بارندگی شدید باعث تصادفات متعدد در بزرگراه‌های اصلی شده است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که مادرید می‌تواند نیمی از بارانی که معمولاً در یک سال می‌بارد را در یک روز ببیند. بخش‌هایی از مادرید و مرکز اسپانیا می‌توانند تا ۲۰۰ لیترباران در هر متر مربع را طی ۲۴ ساعت آینده شاهد باشند. حد نصاب قبلی برای مادرید در سال ۱۹۷۲ ثبت شده بود.

انتظار می‌رود بارش باران در مادرید تا دوشنبه ادامه داشته باش. در حالی که مادرید و تولدو در معرض هشدار قرمز هستند، بسیاری از مناطق جنوبی و شرقی اسپانیا نیز در معرض هشدار‌های نارنجی یا زرد برای باد‌های شدید، باران‌های شدید و تگرگ قرار دارند.

شهر «سویا» که از اوایل ژوئن تاکنون یک قطره باران به خود ندیده است، روز یکشنبه با ۵۷ لیتر در مترمربع باران مواجه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار