کد خبر: 1182181
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
وزارت دفاع آمریکا که کمک‌های نظامی بسیاری را به اوکراین ارائه می‌دهد، معتقد است که کی‌یف در حال هدر دادن تسلیحات غربی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، پنتاگون از اوکراین خواسته تا به‌جای هدردادن مهماتی که غرب در اختیار این کشور قرار می‌دهد، تاکتیک نبرد با روسیه را تغییر دهد و فقط مهم‌ترین مواضع را هدف بگیرد.

نشریه آمریکایی واشنگتن پست با انتشار این مطلب نوشت، پنتاگون اذعان دارد که اوکراین در حال هدر دادن تسلیحات است.

سرهنگ «داگلاس مک گرگور»، مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بیان کرد که نیرو‌های مسلح اوکراین با کمبود مهمات توپخانه، گلوله‌های تانک و سلاح‌های سبک مواجه هستند. به گفته وی، این در حالی است که روسیه با موفقیت توانسته عملکرد مجتمع صنایع نظامی خود را مطابق با نیاز‌های نیرو‌های مسلح این کشور در جبهه نبرد تطبیق دهد.

در این راستا اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق ایالات متحده، نیز در مصاحبه با یک کانال یوتیوب، پیروزی زودهنگام ارتش روسیه بر نیرو‌های نظامی اوکراینی را پیش بینی کرد. وی به این واقعیت اشاره کرد که ضد حمله نیرو‌های اوکراینی منجر به پیشرفتی در عبور از خطوط دفاعی نیرو‌های مسلح روسیه نشده و این در حالی است که نیرو‌های اوکراینی متحمل خسارات و تلفات سنگینی شده‌اند.

این در حالی است که «رالف اشتگنر» نماینده حزب حاکم سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان (بوندستاگ) نیز روز پنج شنبه ابراز عقیده کرد، کسانی که به پیروزی نظامی اوکراین به لطف عرضه تسلیحات نظامی دوربرد اعتقاد دارند، سخت در اشتباه هستند.

اوکراین در ماه ژوئن ضد حمله خود علیه روسیه را آغاز کرده تا مناطقی که تحت کنترل مسکو است را بازپس بگیرد، اما به گفته کارشناسان این عملیات موفقیت مورد انتظار را نداشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار