کد خبر: 1182120
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۰
گفت‌وگوی «جوان» با مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی غرب فارس
گروه‌های جهادی استان فارس از اولین روز‌های شروع تابستان به مناطق کم‌برخوردار و روستا‌های محروم اعزام شده‌اند تا بتوانند گرهی از مشکلات هموطنان و هم‌استانی‌های خود باز کنند. برای آگاهی از تعداد گروه‌ها و خدماتی که تاکنون ارائه شده است سراغ محمود جوکار، مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی غرب استان فارس رفتیم تا گفت‌وگویی با ایشان داشته باشیم.

برنامه گروه‌های جهادی برای ایام تابستان چه بود و چند گروه خود را برای اردوزدن در مناطق مورد نظر آماده کرده‌اند؟
از همان روز‌های آغازین تابستان جهادگران خود را برای کار‌های بزرگ آماده کرده بودند و حالا بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در فصل تابستان جهت محرومیت‌زدایی در غرب استان فارس در حال فعالیت هستند. اردو‌های جهادی با همکاری بسیج سازندگی نواحی غرب فارس در عرصه‌های جهادی شامل فرهنگی، آموزشی، ورزشی، بسته‌های معیشتی، پخت و پز، بهداشتی، میز خدمت، کلاس‌های امدادی، کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و مشاوره در مناطق مورد نظر فعالیت می‌کنند.
طی دو ماه اول تابستان گروه‌های جهادی به چه نقاطی اعزام شده‌اند؟
در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم با همکاری بسیج سازندگی نواحی سپاه پاسداران در غرب فارس شامل شهرستان‌های فراشبند، رستم، نورآباد ممسنی، کوهچنار و شهرستان کازرون گروه‌های جهادی جهت رفع محرومیت‌زدایی به مناطق مورد نظر اعزام شدند.
برنامه این گروه‌ها برای خدمت در چه زمینه‌هایی بود؟
اردو‌های گروه‌های جهادی در مناطق محروم در بخش‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان جهت کمک به مردم است، اما نکته حائز اهمیت این است که جهادگران آموخته‌اند در همه کارهای‌شان مردم را به مشارکت بکشند تا بعد از خروج از آن منطقه، ساکنان خودشان بتوانند برخی امور را پیش ببرند. فعالیت گروه‌های جهادی جهت محرومیت‌زدایی تا پایان تابستان در مناطقی که از قبل مشخص شده است و احتیاج به کمک دارند با همکاری همه نهاد‌ها و ارگان‌ها ادامه دارد، ضمن اینکه با توجه به هشدار‌های صادرشده جهت مواجه شدن با سیل‌های ناگهانی در این فصل هماهنگی‌ها و پیش‌بینی‌ها لازم جهت کمک به مناطق حادثه‌دیده به گروه‌های جهادی غرب فارس صورت گرفته است. اما در یک کلام باید گفت فعالیت تمام بسیجیان و جهادگران و جوانان در کنار همه قرارگاه‌های منطقه‌ای و محرومیت‌زدایی شهرستان‌های غرب فارس شاد کردن دل مردم در راستای تحقق یافتن منویات مقام معظم رهبری است که باید از تک‌تک‌شان تشکر کنیم.
آیا تاکنون در کنار جهادگران در زمان اردو و ارائه خدمت بوده‌اید؟
بله، اتفاقاً طی روز‌های اخیر بازدیدی از فعالیت گروه جهادی شهیده مرضیه شیروانی در روستای کلانی شهرستان کازرون داشتیم که به صورت ویژه از زحمات جهادگرانی که به مدت یک هفته در روستای کم‌برخوردار کلانی از بخش مرکزی شهرستان کازرون حضور داشتند و به رفع مشکلات و معضلات پرداخته بودند، تقدیر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار