کد خبر: 1182107
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
شبه‌نظامیان کرد سوریه به دلیل آن‌چه تعقیب و دستگیری تروریست‌های داعش ذکر شده است، در شهر الحسکه مقررات منع آمد و شد اعلام کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای نزدیک به نهاد موسوم به «اداره خودمختاری شمال شرق سوریه» (کردهای سوریه) اعلام کردند که از شب گذشته در شهر الحسکه و مناطق الهول و الشدادی، مقررات منع آمد و شد وضع شده است.

شهر الحسکه در شمال شرق سوریه که در اشغال و کنترل شبه‌نظامیان کُرد به سر می‌برد، چند روزی است که با افزایش فعالیت‌ تروریست‌های داعش شرایط امنیتی و اضطراری را تجربه می‌کند؛ روز گذشته نیز اعلام شد که تعداد نامشخصی از تروریست‌های داعش توانسته‌اند در روز یکشنبه برای چندمین بار از زندان «غویران» در شهر الحسکه فرار کنند.

پس از فرار این تروریست‌های داعش، شبه‌نظامیان کُرد حالت آماده‌باش اعلام کردند و از ساکنان منازل نزدیک به زندان غویران خواستند تا از خانه‌هایشان بیرون نیایند.

وبسایت روداو نوشت که اعلام مقررات منع آمد و شد در چارچوب عملیاتی است که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «SDF» برای تعقیب و بازداشت تروریست‌های داعش آغاز کرده‌اند و این مقررات تا پایان عملیات پابرجا خواهد ماند.

این عملیات با پشتیبانی نیروهای آمریکایی و ائتلاف ضد داعش از روز یکشنبه (پنجم اردیبهشت) در راستای «تأمین امنیت» مناطق شرق فرات به خصوص در استان دیرالزور آغاز شده است.

در شهر الحسکه نیز برخی جاده‌ها و خیابان‌ها مسدود شده و از برخی کسبه‌ها خواسته شده است تا اطلاع ثانوی درب مغازه‌هایشان را باز نکنند.

در این میان منابع محلی در شهر الحسکه می‌گویند که شبه‌نظامیان کُرد، «ابو خوله» رئیس شورای نظامی دیرالزور را در روز یکشنبه بازداشت کرده‌اند.

همزمان، الحشد الشعبی عراق نیز اعلام کرده است که برای مقابله با ورود تروریست‌های داعش فراری از زندان‌های سوریه، نیروهای خود را در در مناطق مرزی با این کشور به حالت اعلام آماده‌باش در آورده است.

به گفته یک منبع امنیتی در الحشد الشعبی حدود ۷۰ فرمانده و عضو ارشد داعش از زندان غویران در منطقه الصناعه در شهر الحسکه فرار کرده‌اند.

فرار تروریست‌های داعش از زندان الحسکه و افزایش فعالیت‌های این گروهک تروریستی، در حالی است که یک منبع امنیتی عراقی به وبگاه المعلومه گفت که فرار تروریست‌های داعش و فرماندهانشان از زندان‌های سوریه از سال‌های گذشته تاکنون تحت اشراف مستقیم نیروهای آمریکایی صورت می‌گیرد.

او بدون ذکر نام خود افزود: «فرار زندانیان از زندان‌های الحسکه و غویران با طرح و برنامه آمریکا و با اجرای شبه‌نظامیان قسد صورت می‌گیرد؛ فراریان به طور عمده از فرماندهان بلندپایه داعش هستند که بسیاری از آن‌ها حکم اعدام دارند».

داعش طی ماه اخیر چندین حمله خونین علیه نیروهای ارتش سوریه داشت، به طوریکه در یک مورد در تاریخ ۲۰ مرداد، اتوبوس حامل نظامیان ارتش سوریه در کمین داعش گیر افتاد و ۳۲ نظامی سوری کشته شدند.

در ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی نیز تروریست‌های داعش در یک حمله گسترده به زندان «غویران» در شهر الحسکه تلاش کردند تا زندانیان را آزاد کنند که در این میان درگیری شدید به مدت یک هفته رخ داد؛ در آن درگیری‌ها طبق آمار کردهای سوریه، ۳۷۴ تروریست داعشی از جمله ۱۷۴ زندانی و همچنین ۱۱۷ شبه‌نظامی کُرد کشته شدند و در نهایت ۴۰۰ داعشی توانستند فرار کنند. در آن زمان نیز منابع بسیاری از همکاری آمریکا برای فرار تروریست‌های داعش سخن گفتند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار