کد خبر: 1181979
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نامه یکی از نهاد نظارتی درباره قرارداد‌های غیرقانونی یکی از باشگاه‌های لیگ برتری را تأیید کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، منصور قنبرزاده بعد از بازدید از وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی حین بازی استقلال - استقلال خوزستان در هفته چهارم لیگ برتر، اظهار داشت: وزیر ورزش و جوانان خبر‌های خوبی داد که دولت و جناب آقای مخبر معاون اول رئیس جمهوری دستور دادند بودجه‌ای نزدیک به ۲.۷ یورو برای تجهیز ورزشگاه‌ها تخصیص پیدا کند. بعد از خبر خوبی که آقای وزیر داد و متعاقب آن پیگیری آقای تاج از طریق بانک مرکزی برای تبدیل ارز از ریال به یورو، این خبر خیلی خوبی است. آقای تاج نیز گفت کنفدراسیون فوتبال آسیا VAR را به‌صورت پرتابل بیاورد. اطلاعات من در این حد است.

وی درباره حضور ۵۰ درصدی هواداران در ورزشگاه حین بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، یادآور شد: صادقانه اگر صحبت کنیم، مطمئناً سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را انجام می‌دهند که بازی‌ها با حضور تماشاگران برگزار شود. همانطور که دیدید بازی بدون حضور تماشاگران چقدر بی‌جان است. می‌بینید کشور‌های عربی چقدر در حوزه فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند. این یک واقعیتی است که فوتبال بدون تماشاگر بدون معنی است و همه باید به آن کمک کنند. ما در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به این موضوع تأکید داریم و اصلاً به لحاظ اقتصاد فوتبال هم باشگاه‌ها در حال ضرر هستند. این ضرر از لحاظ بحث بلیت‌فروشی و دیگر موارد که نیاز به حضور هواداران است، اتفاق می‌افتد. در بعضی موارد می‌شد کار‌هایی انجام داد که برای این تصمیم‌گیری، باید یک مجموعه متشکل از نهاد‌های مختلف به جمع‌بندی برسند، شاید آن‌ها مواردی را می‌بینند که ما نمی‌بینیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره درخواست بعضی باشگاه‌ها برای تغییر سقف بودجه، تصریح کرد: ما در هفته چهارم لیگ برتر هستیم. واقعاً در روایت سقف بودجه و نازل به این قراردادها، جا دارد از شخص وزیر ورزش آقای کیومرث هاشمی که اخیراً شنیدم خیلی حمایت کردند و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که حمایت تمام قدی داشته است، قدردانی کنم. حتی امروز هم ما جلسه‌ای داشتیم و بعضی از رسانه‌ها طوری اخبار را منتشر کردند که انگار اختلافی بین کارگروه و فدراسیون است. دیروز این‌ها بررسی شد و شاید نمایندگان باشگاه‌ها نزدیک به یک ساعت صحبت کردند، اما ما وقتی بررسی را انجام دادیم باید عدالت رعایت می‌شد. اگر جایی اشکال است، ظلم علی السویه هم یک نوع عدل است.

وی افزود: ما بعد از آن نشست به این جمع‌بندی نرسیدیم که سقف بودجه را تغییر بدهیم. آقای درویش بعد جلسه تماس گرفت و گفت همین که عدالت برای همه تیم‌ها رعایت شد جا دارد تشکر کنیم، چون دیدیم عادلانه برخورد کردید، هیچ ناراحتی ندارم و خودم هم تمایل ندارم مبلغ ۳۰ میلیارد اضافه شود. یک بحث هم این بود که تهاتر صورت بگیرد. مثلاً فصل آتی یا سوم مبالغ قرارداد را بیشتر کنند که در این فصل از نظر سقف قرارداد خالی شوند. این هم به نوعی دور زدن قانون بود که با آن مخالفت کردیم و به تصویب نرسید. شاید بعضی از باشگاه‌ها و مدیران هم از ما ناراحت شوند، اما آن‌ها باید بپذیرند قانونی که تصویب شد باید رعایت شود و ثبات داشته باشد. اینطور نیست که بعد سه هفته قانون تغییر کند.

قنبرزاده در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره دریافت نامه از نهاد‌های نظارتی بابت تخلف یک تیم، تأکید کرد: اگر بگویم نامه نیامده است دروغ گفتم، اما، چون نامه محرمانه بوده است عُرف اداری و اخلاق حکم می‌کند که به‌صورت عمومی بیان نشود. آن را نه تکذیب می‌کنیم و نه تأیید. مکاتبه‌ای سازمان بازرسی داشته و دقیق‌تر بگویم دو مرتبه مکاتبه داشته است. حتی بازیکن ایرانی داشتیم که ما را زیر سؤال بردند که چرا سازمان لیگ کنترل نکرده است. یکی از بازیکنان در باشگاهی قراردادش ریالی بوده، ولی براساس نرخ ارز تغییر مبلغش افزایش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به اصرار خبرنگاران برای بیان نام باشگاه متخلف، گفت: همانطور که عرض کردم اخلاقاً نباید اسم باشگاه آورده شود. این مسئله در حوزه تصمیم‌گیری ما نیست و مقامات قضایی فدراسیون باید درباره آن اظهارنظر کنند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال راجع به تاریخ دربی پایتخت اظهار داشت: درباره تاریخ دربی حضور ذهن ندارم. در اولین فرصت بعد از اینکه وضعیت تیم امید مشخص شد اطلاع‌رسانی می‌شود.

قنبرزاده درباره احتمال توقف لیگ همزمان با بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: اگر و اما‌ها را برای بعد بگذارید.

وی در واکنش به اعتراض‌ها به وضعیت چمن زمین‌های ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ برتری هم یادآور شد: نهاد برگزارکننده بازی‌ها با متولی نگهداشت زمین کاملاً فرق می‌کند. برگزارکننده در زمین آزادی و ورزشگاه‌های دیگر هیچ دخل و تصرفی ندارد. متولی برگزاری در این زمینه براساس جنبه ارشادی و مشورتی توصیه‌ای انجام می‌دهد. بالاخره ورزشگاه آزادی متصدی دارد و زیر نظر یک شرکت بزرگ است. به هر شکل بار زیادی هم روی دوش آن بوده است. از حق نگذریم دوستان تلاش می‌کنند، اما نارسایی‌هایی هم وجود دارد. قاعدتاً به لحاظ فنی ورزشگاه باید تعطیل شود که اگر جرثقیل یا کارگر بیاید بتواند راحت‌تر کار را پیش ببرند، ولی ما برای قطار در حال حرکت، قطعه تعویض می‌کنیم. نارسایی‌هایی هم است که باید تحمل شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان درباره آخرین وضعیت VAR در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و حضور نمایندگان عربستان در کشورمان، گفت: باور کنید اطلاعاتم بیشتر از شما نیست. فدراسیون فوتبال رسماً اطلاعیه داده است. وزیر امور خارجه کشورمان هم وارد این موضوع شده است و در این سطح پیگیری می‌شود. ریاست فدراسیون نیز جلساتی با رئیس فدراسیون عربستان و رئیس فیفا داشته است که اتفاقات جدیدی بیفتد. دیدگاه‌های جدید ورزش کشور از طریق دیپلماسی اتفاق می‌افتد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار