کد خبر: 1181828
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
از ابتدای صبح تصاویری از ازدحام زائران اربعین حسینی در مرز خسروی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که با همکاری کشور عراق و تسریع در فرایند ورود زائران اربعین در حال حاضر تردد در این مرز به صورت کاملا روان ادامه دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نقطه صفر مرزی: پیک دوم سفرهای زائران اربعین حسینی خیلی زودتر از آنچه پیشبینی می‌شد آغاز شده است و خیل عاشقان زیارت اربعین از نقاط مختلف کشورمان خود را به مرز خسروی رسانده‌اند تا راهی عتبات عالیات شوند.

خبرنگار فارس که در نقطه صفر مرزی مستقر است مشاهدات خود از وضعیت مرز خسروی را این‌گونه روایت می‌کند.

1- از صبح امروز و بواسطه خنکی هوا شاهد حضور هزاران زائر در مرز خسروی بودیم.

2- در مرز خسروی و در سمت عراق نیروهای مرزبانی با حساسیت بالا کوله‌پشتی‌ زائران مرد را بررسی می‌‌کنند که این باعث ازدحام جمعیت در پشت مرزها شده است؛ مسیر تردد مردان فاقد دستگاه ایکس‌ری است.

3- در طرف بانوان اما با توجه به استقرار دستگاه ایکس‌ری تردد از ابتدای صبح روان و به سهولت در حال انجام است.

4- تا حوالی ساعت 10:30 دقیقه ازدحام در پشت مرز خسروی به اوج خود رسید؛‌ مسئولان مرزبانی به زائران اعلام می‌کنند که علت کند شدن روند عبور از مرز وجود برخی از اقلام داروهای ممنوعه مانند داروهای کدئین دار در کوله پشتی برخی از زائران و فرایند بررسی وسایل زائران است.

5- از ساعت 11 اما با همکاری طرف عراقی و تسریع در روند پذیرش زائران در گیت‌های عراق رفته رفته از میزان شلوغی پشت مرزها کاسته شد.

6- ساعت 12 در طرف عراقی خبری از ازدحام زائران نیست و زائران عراقی با سرعت خوبی پس از بررسی گذرنامه وارد عراق می‌شوند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار