کد خبر: 1181489
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
یک فروند بالگرد نظامی آمریکا حامل 20 تفنگدار دریایی در حین یک رزمایش در ساحل شمال استرالیا سقوط کرد و چندین تن از سرنشینان آن ناپدید شدند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، یک فروند بالگرد نظامی «v-۲۲ اوسپری» حامل ۲۰ تفنگدار دریایی آمریکا در جریان رزمایش «نمایش شکارچیان» (Predators Run) در امتداد ساحل شمال استرالیا سقوط کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که در نتیجه سقوط بالگرد نظامی آمریکا چندین سرنشین بالگرد نجات یافته‌اند و برخی نیز ناپدید شده‌اند.

شبکه الجزیره نیز در این خصوص گزارش کرد که در پی سقوط یک فروند بالگرد نظامی ایالات متحده در امتداد ساحل شمالی استرالیا با ۲۰ تفنگدار آمریکایی که سوار بر این بالگرد بودند، عملیات نجات برای یافتن بازماندگان احتمالی این حادثه آغاز شده است.

بنا بر گزارش شبکه «ای بی سی استرالیا»، پس از سقوط Osprey V-۲۲ در نزدیکی جزیره ملویل در حدود ۶۰ کیلومتری (۳۷ مایلی) داروین، چندین نفر نجات یافتند.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، ۳ نظامی آمریکایی در جریان سقوط بالگرد این کشور در استرالیا مجروح شده‌اند که ظاهراً حال آن‌ها وخیم است.

وزارت دفاع استرالیا گفته است که حادثه فوق در جریان رزمایش سالانه نمایش شکارچیان رخ داد که شامل ارتش‌های استرالیا، ایالات متحده، تیمور شرقی، اندونزی و فیلیپین می‌شد. وزارت دفاع استرالیا تأیید کرد که هیچ نظامی استرالیایی در بالگرد نظامی اوسپری حضور نداشته است.

وزارت دفاع استرالیا در بیانیه‌ای در خصوص این حادثه اعلام کرد: «در این مراحل اولیه حساس، تمرکز ما بر پاسخگویی و واکنش به این حادثه و تضمین ایمنی و صحت آن‌هایی است که درگیر هستند. اطلاعات بیشتر در زمان مناسب ارائه خواهد شد».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار