کد خبر: 1181414
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
تحلیلگران نظامی بر این باورند که باجود تحریم‌ها، ایران توانسته پهپاد‌های پیشرفته‌ای تولید کند و این برنامه رو به رشد است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، با گذشت چند روز از رونمایی ایران از پهپاد «مهاجر-۱۰» تحلیلگران و رسانه‌ها کماکان به اظهارنظر در زمینه این دستاورد جدید صنایع دفاعی ایران می‌پردازند و تولید این تسلیحات را باوجود تحریم‌ها موفقیت برای ایران توصیف می‌کنند.

«ساموئل بندت» متخصص هوش مصنوعی و سامانه‌های پهپادی در مرکز «تحلیل امنیت ملی آمریکا» روز شنبه به وبگاه «بریکینگ دیفنس» گفت: «قضاوت درباره کارایی پهپاد مهاجر-۱۰ سخت است، اما برنامه ساخت پهپاد توسط ایران با وجود تحریم‌ها و تلاش‌ها برای محدود کردن دسترسی این کشور به محصولات با فناوری پیشرفته، از نظر پیچیدگی و توانایی در حال رشد است».

بر اساس این گزارش، بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد مهاجر- ۱۰، ۴۵۰ لیتر و بیشینه وزن محموله آن ۳۰۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

روزنامه «جروزالم پست» نیز در مطلبی نوشت ایران روز ملی صنعت دفاعی خود را با رونمایی از پهپاد جدیدی جشن گرفت که آخرین دستاورد صنعت دفاعی این کشور است.

طبق این گزارش، «پهپاد مهاجر-۱۰، ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارد و می‌تواند تا ۲۴ ساعت در ارتفاع ۷۰۰۰ متری پرواز کند. این بدان معناست که ایران می‌تواند از این پهپاد برای تهدید اسرائیل یا نیرو‌های آمریکایی در منطقه استفاده کند».

به نوشته جروزالم پست، «پهپاد‌های ایران در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌اند. پهپاد جدید شباهت‌هایی به پهپاد ریپر ساخت آمریکا و همچنین سایر پهپاد‌های مشابه در این کلاس دارد که می‌توانند سلاح‌های سنگین مانند موشک را حمل کنند».

وبگاه شبکه انگلیسی زبان «الجزیره» نیز در گزارش خود درباره رونمایی از مهاجر- ۱۰ نوشت: «ایران از یک پهپاد جدید رونمایی کرده که می‌گوید قادر به زدن اهداف در اسرائیل است».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار