کد خبر: 1181239
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: به زائران اربعین توصیه می‌کنم که کردستان و مرز باشماق را با توجه به وضعیت آب و هوایی و جاذبه‌های گردشگری و ایجاد تعادل و کمک به تردد در مرزها به عنوان مرز ترددی خود در این حرکت بزرگ فرهنگی انتخاب کنند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی صبح امروز در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: کردستان مهد فرهنگ و هنر ایران است.

وی افزود: حوزه ماموریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان کردستان بسیار غنی است برای پیگیری ماموریت‌های وزارتخانه به دعوت نمایندگان مردم کردستان در مجلس و با هماهنگی استاندار به این استان سفر کرده و در این سفر از شهرستان‌های مختلف بازدید خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: کردستان مهد فرهنگ و هنر ایران است، کردستانی که خود ایران است، وقتی ما به لحاظ میراث فرهنگی ایران باستان را بررسی می‌کنیم کردستان از هر جای دیگر بالاتر است.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: آنقدر نمادهای ارزشمند فرهنگی و تمدنی در کردستان وجود دارد که همه ملت ایران به آن افتخار می‌کنند.

ضرغامی از کردستان به عنوان مظهر وحدت شیعه و سنی نام برد و اظهار کرد: وقتی در سال‌های اول انقلاب دشمنان نگاه پر طمعی به این منطقه داشتند خوشبختانه با هوشیاری مردم و سلحشوری آنها افتخارات زیادی برای ملت ایران کسب کردند.

وی گفت: به پاس این همه شجاعت و نقش‌آفرینی وظیفه داریم عقب‌ماندگی تاریخی که در طول سالیان گذشته در این منطقه وجود داشته را با برداشتن گام‌های اساسی و حرکت جهادی جبران کنیم.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در مورد کردستان به عنوان مسیر زوار اربعین حسینی به عنوان دومین سال اذعان کرد: توصیه بنده به زائرین اربعین این است که کردستان و مرز باشماق را با توجه به وضعیت آب و هوایی و همچنین آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری و ایجاد تعادل و کمک به تردد در مرزها به عنوان مرز ترددی خود در این حرکت بزرگ فرهنگی انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های وزارت میراث فرهنگی ایجاد مسیرهای جایگزین در مقاصد گردشگری در سفرهایی است که به صورت سنتی در ایام مختلف صورت می‌گیرد است، گفت: ایجاد مسیرهای جایگزین در سفرها زمینه را برای خدمات‌رسانی بهتر به زائرین و مسافرین فراهم و موجب کاهش ترافیک می‌شود از دو سال گذشته مسیرهای جایگزین برای اربعین در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: همه جای ایران دیدنی و مقصد گردشگری است و ظرفیت استفاده طبیعی و میراث فرهنگی را دارد کردستان یک استان استثنایی به ویژه به لحاظ طبیعی است و به خاطر مرزی بودن می‌تواند ظرفیت خوبی برای زائرین باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار