کد خبر: 1181204
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مدیر موسسه مطالعات راهبردی فرهنگی اصحاب الحسین(ع) از برپایی کنگره جاده ابریشم نورانی در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد که به بررسی مباحث معرفتی اربعین اختصاص دارد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سعید اصفهانیان گفت: امسال در موکب بین المللی بنیاد اربعینی اصحاب الحسین در نجف برنامه جاده ابریشم نورانی با طرح موضوع هایی همچون تشکیل رصدخانه اربعین، تحولات امتی جهان و نقش آفرینی کشورهای مختلف در آن برگزار می شود.

وی افزود: نشست های هنری شعر و ادب همراه با سرودهای اربعینی از پنجم تا ۱۵ شهریور مصادف با روز اربعین و نشست های علمی با موضوع اربعین آسمانی و کشف ابعاد، آثار و سایه آن بر زندگی امروزین در دهم و یازدهم شهریور برگزار خواهد شد.

اصفهانیان ادامه داد: برگزاری جلسات اندیشه ورزی با عنوان از شبهات و سئوالات تا تکالیف ما در مواجهه با آیت عظمای اربعین و همچنین موضوع عرضه بر امام و جانمایی فعالیت ها؛ مبتنی بر شناخت پدیده الهی اربعین از رویکردهای مختلف از دیگر برنامه‌های دهم و یازدهم شهریور است.

جاده ابریشم نورانی در مسیر کربلا

این پژوهشگر مذهبی اظهار داشت: موکب کنگره بین المللی مع الحسین؛ من العهد حتی اللقاء دهمین کنگره از جاده ابریشم نورانی تا خدمت اربعینی و امتی را به مناسبت دهمین سال برپایی این کنگره با موضوع اربعین و امت سازی از خودسازی تا تمدن سازی در روزهای پنجم تا پانزده شهریور برگزار می کند که شامل گفت و گوی اساتید و برگزاری نشست های اندیشه ورزی خواهد بود و گزارش های مربوط به فعالیت های فکری فرهنگی اربعین در سال های گذشته بررسی خواهد شد.

وی افزود: در این موکب که در کنار در اصلی وادی السلام استقرار دارد، با ظرفیت فرهنگی و فکری کار را پیش می بریم. بسیاری از موکب ها فرصت و برنامه ای برای فضای فکری و معرفتی ندارند و طبیعی است که خدمت آنان به اسکان و تغذیه زائران معطوف می شود که کار بسیار ارزشمندی است.

اصفهانیان افزود: در این موکب در ۱۰ روز قبل از اربعین در زمینه های فرهنگی و معرفتی کارهایی انجام می شود. مثلا گروه های سرود از سراسر کشور هر شب در نجف کارهای اربعینی دارند و نشست های شعر و ادب برگزار می شود و همچنین مباحث معرفتی درباره جغرافیای مختلف کشورها و اربعین و موانع چالش های حضور زائران و راهکارها و میزان بهره مندی آنان بررسی و در فضای موکب، گعده هایی برگزار می شود و سپس پیاده سازی و مکتوب خواهد شد.

وی افزود: در کنار این برنامه ها حسینیه کودک و رادیوی موکب را داریم تا زائران حسینی بتوانند استفاده لازم را از این برنامه ها داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار