کد خبر: 1181065
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا در مصاحبه‌ای ادعا کرد که ارتش این کشور هرگز از غرب آسیا خارج نخواهد شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا که این روز‌ها در اردن به سر می‌برد، به شبکه المملکة این کشور گفت که اردن از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان واشنگتن در غرب آسیا به شمار می‌رود.

او در این مصاحبه گفت: «اردن از بهترین دوستان ایالات متحده در خاورمیانه و روابط نظامی اردن و آمریکا بسیار مستحکم است؛ نیرو‌های مسلح اردن حرفه‌ای و شایسته هستند و ارتش آمریکا خدمات آموزشی و مستشاری و همچنین تجهیزات نظامی در اختیار نیرو‌های مسلح اردن قرار می‌دهد».

«مارک میلی» روز چهارشنبه (یکم شهریور) با سفر به «امان» پایتخت اردن، با عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار و گفتگو کرد. او در حالی وارد اردن شد که یک روز قبل از آن در قدس اشغالی با «هرتزی هیلوی» رئیس ستاد مشترک اسرائیل دیدار کرده بود.

اما در ادامه مصاحبه، این مقام عالی نظامی آمریکا در پاسخ به سؤال مجری، گفت: «خاورمیانه برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است و نمی‌توان تصور کرد که آمریکا منطقه را ترک کند، این اتفاق هرگز نخواهد افتاد».

به گفته مارک میلی، تعداد نیرو‌های آمریکایی در غرب آسیا بنا بر «حجم تهدید» کم یا زیاد می‌شود. او سپس همچون دیگر مقامات آمریکا تروریسم و داعش را بهانه حضور نظامی در عراق و سوریه اعلام کرد و گفت: «داعش و ایدئولوژی آن علی‌رغم پایان خلافت هنوز از بین نرفته‌اند و همچنان برخی تروریست‌ها هستند که در بیابان سوریه و تا حدودی در عراق تردد می‌کنند و این تهدیدی برای اردن است».

او افزود: «اگر ارتش آمریکا به یک باره اقدام به خروج از منطقه کند، تروریست‌ها بار دیگر خود را بازیابی کرده و توانمند می‌شوند».

سخن این مقام نظامی آمریکا از افزایش فعالیت داعش در سوریه در حالی است که بسیاری از منابع نظامی و امنیتی روسی و سوری معتقدند که آمریکا دست به تجهیز و آموزش داعش در بیابان‌های مرکزی و شرقی سوریه می‌زند.

داعش طی ماه اخیر چندین حمله خونین علیه نیرو‌های ارتش سوریه داشت، به طوریکه در یک مورد در تاریخ ۲۰ مرداد، اتوبوس حامل نظامیان ارتش سوریه در کمین داعش گیر افتاد و ۳۲ نظامی سوری کشته شدند.

«مارک میلی» در خصوص ادامه حضور نیرو‌های ارتش آمریکا در سوریه نیز گفت: «حجم نیرو‌های آمریکایی در سوریه کم است و خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه یک تصمیم سیاسی است که باید توسط رهبری سیاسی اتخاذ شود».

او بار دیگر تأکید کرد که آمریکا برای مبارزه با داعش در سوریه حضور دارد و در پاسخ به گزارش‌های اخیر، گفت که ارتش آمریکا قصد افزایش نیرو در سوریه را ندارد.

ادعای این مقام آمریکایی در مبارزه با داعش، در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور، در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۰ (۳۰ شهریور ۱۳۹۹) در یک تجمع انتخاباتی صراحتا گفت که هدف از حضور نظامی در سوریه دست‌یابی به نفت این کشور است.

مارک میلی در بخش دیگر مصاحبه خود به موضوع ایران پرداخت و با بیان جملات همیشگی گفت که آمریکا اجازه دستیابی به بمب هسته‌ای را به ایران نمی‌دهد.

او در خصوص جنگ اوکراین نیز گفت که جنگنده‌های اف-۱۶ در آینده نه چندان دور به اوکراین تحویل خواهند شد و تحویل موشک‌های دوربرد ATACMS نیز در دست بررسی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار