کد خبر: 1180756
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
پس از ۳ روز درگیری سنگین میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان، ۲ طرف درگیری ادعا کردند که کنترل پادگان زرهی خارطوم را به دست گرفته‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، درگیری میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال حمیدتی همچنان ادامه دارد.

به گزارش روسیا الیوم، امروز نیز برای چهارمین روز پیاپی درگیری در منطقه پادگان زرهی ارتش ادامه دارد، اما شدت آن از ۳ روز گذشته کمتر است. در محله‌های اطراف این منطقه نظامی صدای تبادل آتش توپخانه ۲ طرف به گوش رسیده و همزمان هواپیما‌های شناسایی بر فراز آسمان خارطوم، پایتخت سودان به پرواز درآمده‌اند.

شاهدان عینی گزارش دادند که در شمال خارطوم و در نزدیکی منطقه سامراب در شمالی‌ترین نقطه خارطوم بحری، درگیری میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان از سر گرفته شده است.

ارتش سودان دیشب ادعا کرد که توانسته در برابر هجوم نیرو‌های پشتیبانی سریع به پادگان زرهی بایستد و کنترل کامل پادگانی زرهی را به دست بگیرد. ارتش سودان تاکید کرد که برای مقابله با هر حمله جدیدی آماده است.

اما از سوی دیگر نیرو‌های پشتیبانی سریع نیز مدعی شدند که ۱۰۱ تانک، ۹۰ خودرو زرهی و ۲۱ خودرو نظامی موجود در پادگان زرهی را در اختیار گرفته‌اند.

نیرو‌های پشتیبانی سریع در بیانیه‌ای ادعا کردند که جز بخش‌های کوچکی از پادگان زرهی، کنترل تمامی آن را به دست گرفته‌اند و برای به کنترل درآوردن بخش‌های کوچک باقی‌مانده نیز در تلاش هستند.

مصطفی محمد ابراهیم، مشاور فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع نیز در سخنانی اعلام کرد که نظامیان پشتیبانی سریع در پادگان زرهی حضور دارند و به گشت‌زنی در آن اقدام می‌کنند.

وی این موضوع را برای نیرو‌های پشتیبانی سریع به منزله به دست‌گرفتن کنترل کامل این پادگان دانست و بیانیه‌های ارتش درباره تسلط کامل ارتش بر این پادگان را نادرست خواند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار