کد خبر: 1180547
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند که رئیس جمهور ترکیه به زودی به روسیه سفر خواهد کرد تا در این کشور با رئیس جمهور روسیه درباره توافق غلات مذاکره کند.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از فارس، رسانه‌های ترکیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کردند که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به زودی به روسیه سفر خواهد کرد تا در این کشور با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره توافق غلات مذاکره کند.

روزنامه «ینی شفق» ترکیه نوشت که سفر آتی اردوغان به روسیه، برای دستیابی به توافق در خصوص آینده توافق غلات، از اهمیت بالایی برخوردار است.

روز دوشنبه نیز یک منبع در ریاست جمهوری ترکیه ابراز امیدواری کرده بود که نشست احتمالی میان رئیس جمهور ترکیه و همتای روسی وی در ترکیه برگزار شود. وی افزود که مذاکرات درباره مکان و زمان دیدار همچنان در حال انجام است.

در پایان ماه می‌گذشته، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفته بود که پوتین و اردوغان عزم خود برای دیدار با یکدیگر در آینده نزدیک را ابراز کرده‌اند.

در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ (۳۱ تیر ۱۴۰۱) توافقی بین نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل برای صادرات غلات از دریای سیاه امضا شد که شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراین از طریق سه بندر این کشور در سواحل دریای سیاه بود.

این توافق غلات به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان ملل و ترکیه برای جلوگیری از منقضی شدنش، روز ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) به پایان رسید و خبری از تمدید آن نیست. کشور‌های غربی، روسیه را به ایجاد بحران و ناامنی غذایی در بحبوحه جنگ متهم می‌کنند. روسیه با رد این اتهامات می‌گوید بلافاصله پس از برآورده شدن خواسته‌هایش ذیل این توافقنامه، به آن باز خواهد گشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار