کد خبر: 1180228
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
رئیس جمهور پاکستان:
رئیس جمهوری پاکستان با ابراز امیدواری از نقش آفرینی ریاض برای دستیابی به اهداف مهم امت اسلامی به ویژه مناقشه فلسطین و مسائل افغانستان، گفت: ازسرگیری روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی مایه مباهات جهان اسلام است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، عارف علوی امروز در دیدار با هیات سعودی به ریاست توفیق بن فیضان الربیعه وزیر حج عربستان در اسلام‌آباد پیرامون روابط دوجانبه، افزایش همکاری‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری، تحولات منطقه و مسائل جهان اسلام گفتگو کرد.

علوی با تمجید از رویکرد حاکمان عربستان در عادی‌سازی روابط خود با ایران، اظهار داشت که ازسرگیری روابط رسمی میان تهران و اسلام‌آباد مایه افتخار و سرافرازی جهان اسلام است.

رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر لزوم نقش آفرینی کشور‌های اسلامی برای دستیابی به اهداف مشترک، ابراز امیدواری کرد که عربستان نقش خود را برای کمک به حل مناقشه فلسطین، کشمیر و مسائل افغانستان ایفا کند.

وی همچنین درباره روابط پاکستان و عربستان نیز گفت که اسلام‌آباد متعهد به گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در بخش‌های اقتصادی، سرمایه گذاری و فرهنگی است.

براساس این گزارش، وزیر حج عربستان در راس یک هیات سیاسی، اقتصادی و کارگزاران امور حج روز گذشته برای انجام سفری چهار روزه وارد اسلام‌آباد شد و دیدار‌هایی را با مقامات پاکستانی از جمله وزیر امور مذهبی و هماهنگی ادیان برگزار کرد.

توفیق الربیعه در نشست خبری مشترک با وزیر امور مذهبی دولت انتقالی پاکستان اعلام کرد که عربستان علاوه بر کاهش هزینه‌های حج برای شهروندان پاکستانی، برای صدور روادید حج عمره با اعتبار ۹۰ روز و امکان بازدید زائران پاکستانی از دیگر شهر‌ها و مناطق تاریخی عربستان موافقت کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار