کد خبر: 1180036
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان گفت: امروز در کمیسیون بهداشت خواستیم نظارتی مستمر و سخت‌گیرانه بر کیفیت دارو‌ها صورت بگیرد و در صورتی که تولیدات داخلی فاقد کیفیت بود اجازه واردات دارو داده شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست امروز این کمیسیون پرداخت و گفت: نکته مهم در جلسه امروز کمیسیون بهداشت حضور انجمن حمایت از بیماران پارکینسون بود، متأسفانه بیماری‌های نادر و خاص در این برهه با افزایش قیمت دارو مواجه شدند. دو تصمیم برای بهبود وضعیت بیماران پارکینسون گرفته و قرار شد معاونت درمان مجوز کلینیک تخصصی بیماران پارکینسون را صادر و سقف بیمه این بیماران تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

وی افزود: موضوع حائز اهمیت، این است که متأسفانه نظارتی بر کیفیت دارو تولیدکنندگان داخلی نیست. امروز بیماران پارکینسون، هموفیلی، تالاسمی و بیماران خاص به دلیل عدم کیفیت برخی تولیدات داخلی در حوزه دارو با مشکل مواجه هستند.

نماینده مردم قائنات در مجلس با اشاره به ضرورت واردات دارو، گفت: گرچه وظیفه نظارت، بر عهده وزارت بهداشت است، اما قانون حمایت داخلی باعث شده بیماران متضرر شوند و برخی از تولیدکنندگان داخلی از این موضوع سوءاستفاده کنند. سازمان غذا و دارو به بهانه قانون حمایت از تولیدکنندگان داخلی نسبت به واردات دارو محدودیت ایجاد کرده است. در این میان بیماران خاص به دلیل عدم کیفیت برخی از تولیدات داخلی با مشکل مواجه شدند.

وی افزود: امروز در کمیسیون بهداشت خواستیم نظارتی مستمر و سخت‌گیرانه بر کیفیت دارو‌ها صورت گیرد و در صورتی که تولیدات داخلی فاقد کیفیت بود اجازه واردات دارو داده شود.

اسحاقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: ایشان مکرر تأکید می‌کنند که قانون حمایت از تولیدات داخلی نباید باعث ایجاد رانت شود و در کیفیت تولیدات داخلی تأثیر منفی بگذارد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: برخی از تولیدات داخلی دارو بی‌کیفیت است و بعضی از تولیدکنندگان از قانون حمایت از تولید داخلی سوءاستفاده می‌کنند. زمانی جلوی این سوءاستفاده گرفته می‌شود که واردات دارو برای بیماران نادر آزاد شود تا باعث ایجاد رقابت و افزایش کیفیت دارو در کشور بشود.

اسحاقی با اشاره به دومین موضوعی که در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شد، گفت: نظر اعضای کمیسیون این است که باید کیفیت در خدمت‌رسانی به بیماران را در بیمارستان‌ها مورد توجه قرار دهیم، نبود بهیار باعث شده که همراه بیمار نقش او را ایفا کند و این باعث بروز استرس و نگرانی و ایجاد مشکلات می‌شود، ضمن اینکه تأکید می‌کنیم نقش بهیار و پرستار از هم مجزا است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: امروز کمیسیون بهداشت با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس سازمان نظام پزشکی بر این باور بود که باید بحث بهیار را دوباره احیا کنیم و به وسیله هنرستان‌هایی که ایجاد می‌شود، بهیار‌هایی را تربیت کنیم که بتوانند در بیمارستان خدمات بهتری ارائه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار